Svanen landar i Stadshusets restauranger och testar stadens politiker

Datum: onsdag 16 oktober

Tid: 14.15 -15.

Plats: Baren, Stadshuskällaren, Stadshuset.

Stadshuskällaren, bankettverksamheten i Gyllene Salen och Blå Hallen, Ragnars skafferi, nu lever de anrika matsalarna i Stadshuset upp till miljömärkningen Svanens tuffa krav på restauranger.

Det firas med överlämnande av licensbevis, mingel, dryck och tilltugg.

Inbjudna är stadens i politiker, tjänstemän från stadsledningskontoret m fl. Vi passar på att ta pulsen på beslutfattarna med en kort quiz: Vem vet mest om miljömärkning i Stockholm? Hur står det till med kunskaperna om de företag, som bidrar till en grön ekonomi och till att Stockholm når sina miljömål?

Medverkande: Maria Stridh, vd Stadshusrestauranger, Johan Husberg, restaurangansvarig Svanen.

Välkommen!