1 oktober startar Miljonlotteriets Pengarna på bordet i TV4 med Paolo Roberto som programledare

I höst är det Paolo Roberto som leder Miljonlotteriets Pengarna på bordet i TV4. Samtidigt går Miljonlotteriet in som ny samarbetspartner i programmet.
För mig känns det viktigt att få vara med och bidra till IOGT-NTO:s arbete via Miljonlotteriets Pengarna på bordet. De gör ett fantastiskt arbete med att bekämpa alkoholens baksidor i samhället, säger Paolo.

Tisdagen den 1 oktober drar frågesportprogrammet Miljonlotteriets Pengarna på bordet igång med Paolo Roberto som ny programledare.

Programmet har samma upplägg som tidigare och precis som förra säsongen kan tittarna spela med i programmet genom appen. Men det nya samarbetet mellan Miljonlotteriet och TV4 innebär även ett par nyheter. Till exempel momentet Drömchansen, där en av Miljonlotteriets prenumeranter får komma till programmet och kan vinna mellan 50 000 och 250 000 kronor.

Dessutom kommer Miljonlotteriet ta fram en helt ny och unik lott i mobilen, som är kopplad till programmet. Du startar med 2 miljoner kronor och påverkar själv hur mycket pengar du vinner med dina egna svar.

– Det känns extra kul att kunna tillföra ytterligare spänning till programmet och att vi vet att det alltid kommer finnas minst en vinnare i programmet. Sen ska vi inte glömma att överskottet från Miljonlotteriet går till IOGT-NTO:s arbete där ingen ska behöva växa upp och leva i missbruk, säger Ludwig Alholt, vd Miljonlotteriet.

Miljonlotteriet kommer även synas med inslag i programmen om IOGT-NTO:s verksamheter, bland annat scouterna, sociala företag och Vit Jul.

– För mig känns det viktigt att få vara med och bidra till IOGT-NTO:s arbete via Miljonlotteriets Pengarna på bordet. Det arbete och aktiviteterna de gör för att bygga barns självkänsla känns extra viktigt för mig. Jag vet själv att sådana aktiviteter kan vara avgörande för att komma på rätsida i livet med tanke på min bakgrund. Att hitta en plats där du får möjlighet till en andra chans i livet är oerhört viktigt för både barn och vuxna för att kunna förändra sin livsstil, säger Paolo.

Paolo är en fantastiskt duktig programledare! För oss är det självklart viktigt att det är en person som kan relatera till IOGT-NTO:s arbete, samtidigt som det ska var en person som kan skapa spänning och härlig dynamik i TV-rutan. Vi är oerhört nöjda med Paolo vad gäller båda dessa delar, berättar Ludwig Alholt, vd Miljonlotteriet.

För mer information, kontakta:
Ludwig Alholt, vd Miljonlotteriet

Om Miljonlotteriet:
Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Vi erbjuder utöver skraplotter via prenumeration, online och i butik, även bingo på nätet. I samarbete med TV4 har vi det populära spelprogrammet Miljonlotteriets Pengarna på bordet! Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har vi en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. För mer information se www.miljonlotteriet.se

Taggar: