En röst på de gröna är KRAV-märkt

- Alla partier vill idag ge sken av att vara starka förkämpar för klimatet. Men titta på facit efter den gångna mandatperioden i EU-parlamentet! Högergruppen, där moderaterna och kristdemokraterna ingår, är konsekventa – de har konsekvent röstat för dåliga klimatförslag.
Mot de högsta kraven på bilars utsläpp, mot att ersätta farliga klimatgaser i kylskåp t o m när alternativ finns! Och de röstade emot att vi i den rika världen ska ta större ansvar och minska koldioxidutsläppen på hemmaplan. Det sa Carl Schlyter, EU-parlamentariker för Miljöpartiet de gröna i sitt tal på Miljöpartiets kongress i Skövde idag - Den 7:e juni kan du skapa tvärdrag Bryssel och vädra ut unkna fossila ideer.
- En grön röst skapar mervärde. En röst på en moderat med sunda åsikter om internets framtid kan stärka högern och ge Sarkozys folk makten över upphovsrätten. En röst på en liberal miljövän i Sverige stärker den grupp där tyska liberaler som förnekar behov av klimatåtgärder ingår.
Men en grön röst är KRAV-märkt , vi i den gröna gruppen i EU-parlamentet ställer alla krav på grön förändring, sa Carl Schlyter.
.

För mer information Carl Schlyter 070 238 25 15