Träffa EU-parlamentariker Carl Schlyter (Mp) på mediedagarna

Hästköttsskandal och matkvalitet, snus och tobaksdirektiv, skeppsskrotning som orsakar enorma miljöproblem - det finns mycket att prata med Miljöpartiets EU-parlamentariker Carl Schlyter om när han besöker mediedagen i Göteborg under torsdagen.

Carl Schlyter är talesman för de gröna i EU-parlamentet när det gäller hästköttskandalen. Han är vice ordförande i EU-parlamentets utskott för miljö, hälsa och livsmedelssäkerhet. Han är även hela parlamentets ansvarige för arbetet som just pågår med att skapa en ny lag för skrotning av skepp, något som idag skapar enorma miljöproblem. Han är de grönas ansvarige för arbetet med tobaksdirektivet, där en het fråga är snusets framtid. Bilars koldioxidutsläpp är en annan fråga Carl Schlyter arbetar med.

Under mediedagarna deltar han i EU-parlamentets monter i morgon 12:15 - 12:45, H 03:02. Men han finns kvar efteråt och det finns möjlighet till intervjuer.

Kontakta då pressekreterare Marita Pahlen  070 6750373 eller Markus Larsson, assistent  0760 312501