All kärlek är bra kärlek – Miljöpartiet de gröna på Stockholm Pride

Välkommen att ta del av Miljöpartiets arrangemang under Stockholm Pride 2010! Sveriges främsta hbtq-parti finns naturligtvis både i Pride House och Pride Park under hela veckan samt under rödgrön flagg i Pride Parade. Nedan följer ett urval av Miljöpartiets aktiviteter – all information hittar du på www.mp.se/stockholm

Onsdag: 13.45-16: Helene Sigfridsson, toppkandidat till landstinget Torsdag: 22-01.15: Yvonne Ruwaida, oppositionsborgarråd i Stockholm Fredag: 13.45-20.00: Maria Ferm, språkrör Grön Ungdom Lördag: 16.00-18.00: Maria Wetterstrand, språkrör för Miljöpartiet.

Pride House:

Torsdag: 12.00-12.45, Ekoteket: Jämställdhetsbonus bara för heteropar? Medverkande: Esabelle Dingizian (jämställdhetspolitisk talesperson, MP), Jakop Dalunde (språkrör, Grön Ungdom)

13.00-13.45, Ekoteket: Gröna krav på sex- och samlevnadskunskap Medverkande: Elina Åberg (mp), Stefanie Green, RFSL, Kasper Svensson, RFSL Ungdom, Farman Sediq, Sharafs hjältar

Fredag: 12.00-13.00, Ekoteket: Preventing Hate Crimes in the Baltic countries Medverkande: Yvonne Ruwaida (oppositionsborgarråd i Stockholm), representanter från hbt-organisationer i Estland, Lettland och Litauen.

15.00-16.30, Hörsalen: Partiledardebatt där Maria Wetterstrand deltar från Miljöpartiet

Pride Parade: Välkommen att gå under rödgrön flagg med tema maktskifte i årets parad! Startskottet går klockan 13.00 från Ringvägen/Zinkens väg.

Kontakt: Susanne Åkesson, borgarrådssekreterare: 076-12 299 38

Miljöpartiet vill skapa ett Sverige där alla är fria att leva som de vill. Därför är det hög tid att skrota heteronormen och införa nolltolerans mot alla former av diskriminering.