Miljöpartiet vill bygga 15.000 nya bostäder

Stadsbyggnadsborgarrådet Kristina Alvendal (M) hävdar återigen felaktigt att (MP) inte vill bygga bostäder. Därför vill vi betona att (MP) vill bygga 15.00 nya bostäder i Stockholms stad under nästa mandatperiod.

(MP) anser dock att den moderaterna för en dålig bostadspolitik. De ställer för dåliga miljökrav, bygger fel typ av bostäder för dyrt och på fel plats och de bygger för få hyresrätter. Därför har (MP) avvisat vissa bostäder som moderaterna vill bygga. Den moderatledda alliansen har också valt att inte bygga för unga och studenter. Miljöpartiet vill att minst var femte bostad ska byggas för unga och studenter under nästa mandatperiod.

- Vi behöver en bostadsproduktion som minskar polariseringen i Stockholm. Det är oerhört viktigt att bygga 15.00 nya bostäder under nästa mandatperiod. Säger MPs oppositionsborgarråd Yvonne Ruwaida.

Kontakt: Yvonne Ruwaida, oppositionsborgarråd (MP) Stockholms stad yvonne.ruwaida@stockholm.se 076-129 18 95

Tillfällig presskontakt: Helena Hellström Gefwert, bitr. borgarrådssekreterare helena.hellstrom.gefwert@stockholm.se 08-508 29 615, 076-129 46 80