Miljöpolitiken utvärderad: MP 8/8 poäng, M 0/8 poäng och C 4/8 poäng

Naturskyddsföreningen i Stockholm har sammanställt en lista med frågor till de politiska partierna i Stockholms stadshus. Sammanställningen listar viktiga frågor för Stockholms natur och miljö för den kommande mandatperioden (2010-2014).

- Klimat-, miljö- och naturfrågorna är viktiga för många väljare, inte minst unga väljare. Tyvärr har dessa frågor kommit bort i årets valrörelse. Vi tycker resultaten i enkäten speglar den politiska verkligheten väl och är stolta över att vår politik får toppbetyg, säger Emilia Hagberg (MP), gruppledare Stockholms stad.

- Stockholms natur ska inte exploateras – den ska tas tillvara och utvecklas, både för dagens och morgondagens stockholmare. Alla stockholmare ska ha nära till park eller grönområde och tillgång till stadens stränder. Staden ska ha rent vatten, ren luft och skyddade strandområden även i framtiden, säger Yvonne Ruwaida (MP), oppositionsborgarråd Stockholms stad.

Ladda ner enkäten här: http://www.naturskyddsforeningen.se/kretsar-lan/stockholm/stockholmkrets/