Tomma löften om Aspuddsbadet som rivs idag

En vecka efter det att kultur- och idrottsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP), från talarstolen i fullmäktige, lovat se över de förslag som badhusföreningen skickat in om vidare drift av badet, så rivs nu Aspuddsbadet. Oppositionen är starkt kritisk till hanteringen av frågan.

- Det är obegripligt hur det ansvariga borgarrådet kan riva en kulturhistoriskt oersättlig byggnad innan den nya överklagan hos Länsrätten har behandlats. Madeleine Sjöstedts agerande har brutaliserat den demokratiska processen i Stockholm och det gör mig mycket arg och beklämd, säger Ann-Margarethe Livh (V).

- Kultur- och idrottsborgarrådet har aldrig träffat badhusföreningen eller sett badet trots inbjudningar från badhusföreningen. Det är en skam för demokratin att ansvarigt borgarråd i Stockholm totalt nonchalerat ett samtal direkt med badhusföreningen, säger Malte Sigemalm. (S).

För kommentarer: Yvonne Ruwaida (MP) oppositionsborgarråd 0761- 29 18 95, Ann-Margarethe Livh (V) oppositionsborgarråd 0761- 229 103, Malte Sigemalm (S) ledamot av fullmäktige 0708-85 10 36.