Bodenpolitiker föreslås till MP:s partistyrelse

Agneta Granström (MP), Boden, föreslås bli invald i Miljöpartiets högsta organ, partistyrelsen. Det står klart idag när partiets riksvalberedning lägger fram sitt förslag till ny styrelse.

- De föreslagna har både bredd och spetskompetens. Vi tror att de kommer att komplettera och balansera varandra väldigt väl. Nyvalen innebär bland annat att partistyrelsen får fler tunga kommun- och landstingspolitiker, samt en stärkt miljö- och klimatkompetens, säger riksvalberedningens sammankallande Göran Hådén. RVB:s förslag till partistyrelse: Max Andersson, Göteborg, 35 år (omval) Marie-Helena Dahlberg, Stockholm, 23 år (omval) Johan Edstav, Uppsala, 42 år (omval) Rolf Englesson, Lund, 45 år (NYVAL) Gunvor G Ericson, Katrineholm, 49 år (omval) Agneta Granström, Boden, 53 år (NYVAL) Daniel Helldén, Stockholm, 43 år (NYVAL) Karin Jansson, Ljusdal, 53 år (omval) Magnus Johansson, Eskilstuna, 30 år (omval) Mehmet Kaplan, Stockholm, 38 år (omval) Merete Kapstad, Göteborg, 48 år (omval) Akko Karlsson, Västervik, 40 år (omval) Annika Lillemets, Linköping, 47 år (NYVAL) Anna Norrman, Uppsala, 41 år (omval) Lennart Olsen, Upplands Väsby, 65 år (omval) Max Reijer, Göteborg, 24 år (omval) Yvonne Ruwaida, Stockholm, 38 år (omval)

FÖR VIDARE INFORMATION: Göran Hådén, riksvalberedn sammankall 070-956 62 08 Agneta Granström 070-305 52 58 Caroline Kling, presschef (MP) i riksdagen 08-786 57 80