Det behövs en Moomsteater för hela Sverige

Imorgon torsdag besöker Miljöpartiets kulturpolitiska talesperson Esabelle Dingizian och Karolina Skog från miljöpartiet i Malmö Moomsteatern för ett samtal om hur teaterns verksamhet kan spridas över hela landet.

– Moomsteatern är ett flaggskepp i det skånska kulturlivet, med en verksamhet som utgår från idén att omvärlden ska berikas av högkvalitativ teaterkonst med sitt alldeles unika scenspråk. Hur verksamheten kan utvecklas och nå hela landet är en spännande diskussion som vi vill föra med teatern under vårt besök idag, säger Karolina Skog, fullmäktigekandidat från Malmö.

Moomsteatern arbetar med att knyta upp fasta samarbetsparter runt om i landet för att säkerställa ökad spridning. Det är även ett mål att på sikt vidareutveckla samarbetet med Riksteatern och Studieförbundet Vuxenskolan runt tillgänglighet och full delaktighet till scenkonsten i Skåne till att gälla hela landet.

Tid: 14.00 Plats: Moomsteatern, Folkets Hus, Malmö (konferensrummet våning 3) Deltagare: Esabelle Dingizian, Karolina Skog, Moomsteaterns konstnärlige ledare Kjell Stjernholm, skådespelare från teatern.

Media får även tillgång till pågående repetitioner, med fototillfälle.

FÖR VIDARE INFORMATION: Esabelle Dingizian 070-560 08 08 Karolina Skog 073-426 44 64 Agnetha Boström, pressekreterare 070-260 24 84