Flera miljöpartistiska toppolitiker till Skövde den 29 april

Måndag den 29 april besöker Maria Ferm, migrationspolitisk talesperson, Mehmet Kaplan, integrationspolitisk talesperson och Gunvor G Ericson, folkhälsopolitisk talesperson (MP) Skövde. Under en fullmatad heldag ska de totalt besöka elva platser i Skövde med omnejd.

Maria Ferm, Mehmet Kaplan och Gunvor G Ericson kommer att sprida ut sig över Skövde under dagen och göra besök på bland annat flyktingförläggningen Stora Ekeberg, Käpplundaskolan, Arbetsförmedlingen, Familjecentralen, Rydsskolan och Skövde Muslimska Kulturförening.

Dagen avslutas med Bar Grön med tema migration och lika rättigheter på Glädje 2 på Hertig Johans gata i Skövde. Bar Grön är en mötesplats för mingel, samvaro och samtal om politik, engagemang och visioner. Miljöpartiet bjuder regelbundet in opinionsbildare, politiker och engagerade medborgare till debatt kring breda teman till Bar Grön.

Maria Ferm, Mehmet Kaplan och Gunvor G Ericson kommer till Skövde kl 10.00 och stannar hela dagen. Media är välkomna att medverka under hela eller delar av dagen.

För fullständigt program, kontakta Johan Örnemar, MP Skaraborg.

FÖR VIDARE INFORMATION:
Johan Örnemar, aktivitetsansvarig MP Skaraborg, 073-507 95 90