Förbättringar för Bohuslän föreslås i riksdagsmotioner

Trafiken bör återupptas på Lysekilsbanan/Bohusbanan och kommunerna på västkusten bör få utökat stöd i hanteringen av allt skräp som flyter i land. Det är delar av innehållet i de motioner som riksdagsledamot Tina Ehn (MP) från Bohuslän lämnar in till riksdagen i år.

Tina Ehn motionerar i år om flera lokala frågor som berör Bohuslän. I motionen Lysekilsbanan/Bohusbanan hanteras att banan bör restaureras och trafiken återupptas, i motionen Skräp i hav och på kust föreslås olika typer av stöd till kommuner för att hantera allt skräp som flyter i land i kustsamhällen. Motionen Cykelmöjligheter på landsbygdens vägar tar upp att frågan om att cykelmöjligheter bör vägas in vid ny- eller ombyggen av landsvägar.

Utöver att lyfta de lokala frågorna för Bohuslän motionerar Tina Ehn även bland annat om mediapolitik, slöjdpolitik, om estetiska ämnen i skolan, om rätten till skolutflykter, om skolbibliotekens utveckling samt deltar i ett flertal partimotioner från Miljöpartiet.

FÖR VIDARE INFORMATION:
Tina Ehn, 070-229 08 01