Klimat och hopp i fokus på Miljöpartiets valaffischer

I dag presenterar Miljöpartiet de gröna valaffischerna till EU-valet. Vi har valt att samarbeta med fotografen Elisabeth Ohlson Wallin, som har tagit bilderna på partiets två toppnamn Alice Bah Kuhnke och Pär Holmgren.

Ohlson Wallin har gjort sig känd som en av Sveriges bästa porträttfotografer och hon har lyckats att fånga våra kandidater på ett sätt som lyfter deras personligheter och engagemang.

- Vi har velat visa vilka våra kandidater är som personer och vad de brinner för och tycker att Elisabeth har lyckats fånga det. Deras engagemang förmedlas väldigt bra ihop med våra paroller Klimatet kan inte vänta och Hopp istället för hat, säger valledare Annica Hjerling.

Det pågår en stor ungdomsrörelse för klimatet i hela världen och inte minst i Europa och Sverige. Människor letar efter trovärdiga och seriösa politiska alternativ för lösningar på de stora utmaningar som ungdomarna pekar på. Vi kommer att driva en offensiv klimatpolitik som leder till kraftfullare och snabbare sänkningar av utsläppen. Vi går också till val på att säkra vår demokrati från högerradikala krafter som vill begränsa människors rätt att leva bra och fria liv.

Ett ledord i den här valkampanjens visuella kommunikation är synlighet och det har vi lagt fokus på i framtagandet av valaffischerna.

Arbetsgrupp:

Fotograf: Elisabeth Ohlson Wallin