Klimatet, skolan och jobben på MP:s valaffischer

Miljöpartiet fokuserar på klimatet, skolan och jobben på sina valaffischer som presenterades idag. Det handlar om frågor som inte bara är viktiga här och nu utan som gäller våra barn och barnbarn, säger partisekreterare Anders Wallner.

- Vi står inför ett val med tydliga kontraster. Vi har ett Sverige som blivit kallt och lämnar människor utan jobb, och vi har en regering som ignorerar klimatfrågan. Mot detta sätter vi en politik som betonar de stora frågor som engagerar många människor och där många är besvikna på regeringens misslyckanden. Nu är det dags att sätta klimatfrågan i fokus, och det är dags för en varmare och mer inkluderande politik.

- Våra huvudmotståndare i valet är alliansen, och i synnerhet Moderaterna som under åtta år har fokuserat på att sänka skatten istället för att ta tag i utmaningarna med jobben, skolan och klimatet. Vi satsar våra resurser i digitala medier snarare än TV-reklam och hushållsutskick, säger Anders Wallner.

Ladda hem affischerna – och foto med toppnamnen och affischerna – högupplöst här:

För vidare information:
Caroline Kling, pressamordnare 070-593 19 12