Maria Wetterstrand besöker Västra Götaland

Maria Wetterstrand inviger ett bioraffinaderi i Göteborg, besöker ett klädföretag i Borås och är först ut i partiledarutfrågningarna i Vårgårda.

I Göteborg inviger Wetterstrand Preems nya anläggning för framställning av miljöklassad standarddiesel tillsammans med företagets VD Michael G:son Löw.

I Borås besöker Wetterstrand klädföretaget Gina Tricot för diskussioner om företagets CSR-arbete, det vill säga arbetet för etisk och miljömässigt hållbar klädindustri.

Kvällen avslutas med den traditionsenliga partiledarutfrågningen Vårgårda Möte där Wetterstrand är först ut i valårets traditionsenliga partiledarutfrågning.

PROGRAM MARIA WETTERSTRAND 13.00 Invigning Preems bioraddinaderi, Preem Raffinaderi (Raffinaderivägen 25, Göteborg) med möjlighet för intervjuer 15.10 Pressträff Borås, Gina Tricot (Lundbygatan 1, Borås) 15.30 Rundvandring Gina Tricot (medier får följa med) 18.15 Presskonferens Vårgårda (Tångahallens huvudentré, Vårgårda) 19.00 Partiledarutfrågning, Vårgårda Möte

För intervjutillfälle, var vänlig kontakta medföljande språkrörssekreterare (se nedan).

FÖR VIDARE INFORMATION: Anders Wallner, språkrörssekreterare för Maria Wetterstrand 070-215 43 32