Maria Wetterstrand på klimatturné i Västerås

Maria Wetterstrand är ute på en föreläsningsturné om klimatpolitik som pågår fram till valet 2010. Imorgon stannar turnén i Västerås.

– Klimatkrisen är allvarlig, säger Maria Wetterstrand. Den informationen har gått fram till de flesta. Nu måste vi på allvar börja prata om lösningarna.

Den öppna föreläsningen ”Byt politik, inte klimat” hålls kl 12.30 på Mälardalens högskola (PAROS-salen, R-huset).

På förmiddagen talar Maria på ett klimatrollspel som arrangeras av Västerås fria gymansium och på eftermiddagen på Agenda 21-förbundet i Västmanlands klimatkonvent.

Det finns möjlighet för medier att prata med Maria strax efter föreläsningen.

PROGRAM 10.30 Anförande på Västerås Fria Gymnasiums klimatrollspel (SF-biografen, Gallerian 34) 12.30 Föreläsningen ”Byt politik, inte klimat” (PAROS-salen, R-huset, Mälardalens högskola, högskoleplan) 15.10 Anförande ” Från globalt avtal till lokal handling” på Agenda 21-förbundet i Västmanlands klimatkonvent (Omegasalen, R-husetm, Mälardalens högskola, högskoleplan)

FÖR VIDARE INFORMATION: Anders Wallner, språkrörssekreterare för Maria Wetterstrand, 0702-154332