Miljöpartiet ska prata grön politik med 3660 blekingebor

Miljöpartiets nya kommunikationsplan går ut på att träffa 250 000 personer i hela landet fram till valet 2014. Det betyder att MP i Blekinge ska träffa och prata politik med minst 3660 människor under mandatperioden. Söndag 29 april besöker Miljöpartiets partisekreterare Anders Wallner Karlskrona för att delta i uppstarten av satsningen.

Wallner hinner även med ett studiebesök om energieffektiva hus och träffar kommunföreträdare för att diskutera den höga arbetslösheten bland ungdomar.

Välkommen att följa med partisekreteraren under dagens program.

Program för Anders Wallner i Karlskrona måndag 29 april:

13.10 Anders träffar de lokala gröna språkrören från Karlshamn, Ronneby och Karlskrona för att lägga upp en plan för de 3660 samtalen i Blekinge. Plats: Palanderska Gården i Karlskrona.

14.30-16.30 Öppet möte för regionens medlemmar. Tema: 250 000 samtal. Plats Palanderska Gården.

16.30-17.00 Rundtur i den nya energieffektiva byggnaden på Skeppsbrokajen (intill Palanderska Gården).

17.00-18.00 Diskussion om ungdomsarbetslösheten och idéer om hur man skulle kunna komma tillrätta med den. Inbjuden gäst: Annika Fagerberg, kommunens ungdomshandläggare, samt företrädare från arbetsförmedlingen.

För vidare information:
Anders Wallner 070-215 43 32