Miljöpartiet ska prata med 7 000 människor i Gävleborg

Miljöpartiet i Gävleborg storsatsar för första gången på egna regionala kommun- och landstingsdagar. Bland deltagarna finns partisekreterare Anders Wallner (själv född och uppvuxen i Bergsjö och Hudiksvall). Han ska berätta om Miljöpartiets nya kommunikationsplan som går ut på att träffa 250 000 personer i hela landet fram till valet 2014. Det innebär att MP i Gävleborg under mandatperioden ska träffas och prata politik med minst 7 000 personer.

Program för Anders Wallner i Söderhamn söndag 18 mars:
11:00 Föreläsning på Gävleborgs regionala kommun- och landstingsdagar om hur MP i Gävleborg ska träffa sina tilldelade 7000 personer.
13:30 Besök på Stenbackens arbets- och boendekooperativ

- I Gävleborg ska vi träffa 7000 personer före 2014, det känns spännande och utmanande och är precis vad vi behöver göra. Vi har en landsbygdspolitik som absolut skulle kunna få Gävleborg att utvecklas, men den måste byggas tillsammans med dem som bor här, säger Therese Metz, sammankallande i regionstyrelsen i Gävleborg.

Miljöpartiet växer som parti och i Gävleborg arbetar man på flera sätt för att stärka sina positioner, under året som gått har visionsdagar, medlemsaktiviteter och en organisationsutredning med fokus på att växa som parti tagits fram.

- Vi sitter i majoritet i många av våra kommuner och landsting, och det gör att vi måste hjälpas åt att växa och utvecklas i regionen. Därför satsar nu vår regionala nivå på flera sätt för att se till att vi lokalt kan bli ännu större och bättre på att driva vår politik, säger Marcus Häggström, sammankallande för regionstyrelsen.

På måndagen fortsätter programmet i hemstaden Hudiksvall:

Program Anders Wallner i Hudiksvall måndag 19 mars:
Kl 9:00 Bromangymnasiet. Träff med elever och lärare i samhällsklass. Dialog kring framtidsfrågor.
Kl 11:00-13:00 Träff inkl lunch med Hudiksvalls tre kommunalråd - Caroline Schmidt (c), Jonas Holm (m) och Göte Bohman (mp). Erfarenhetsutbyte kring att sitta i en grönblå majoritet.
Kl 13:00 Träff med nysvenskar och lärare på CUL (Centrum för utveckling och lärande, innehåller bl a vuxenutbildningar, SFI , högskoleutbildningar mm). Integration och framtidsfrågor.
Kl 15:00 Träff med Omställning Hudiksvall - en icke-partipolitisk grupp som jobbar med omställningsfrågor främst i den nära vardagen.

För vidare information:
Anders Wallner 070-215 43 32