Miljöpartiets språkrör genomför manifestation för allas lika värde

Lördag den 13 september genomför Miljöpartiet en manifestation för alla människors lika värde på Nytorget i Stockholm. Deltar gör bland annat Gustav Fridolin, Åsa Romson, Anders Wallner och Maria Ferm som tillsammans tänder ljus och lämnar 822 vita blommor. En för varje människa som dött i Medelhavet i sitt försök att ta sig till Europa för att söka asyl under den svenska valrörelsen. Medverkar gör även Adal Neguse som förlorade sin bror i flyktingtragedin utanför Lampedusa.

Tid: Lördag den 13 september kl 16.00
Plats: Nytorget, Stockholm

Direkt efter manifestationen håller Sverigedemokraterna demonstration på samma plats. Miljöpartiet vill överlämna de 822 blommorna till Sverigedemokraterna som en symbol för alla människors lika värde.

Tidigare under dagen håller Miljöpartiet valfinal på Skärholmstorget i Skärholmen, kl 13-14 och ett samtal om vilket Sverige vi väljer på tema "Språkrör eller järnrör - vilka är störst på måndag?" på Medborgarplatsen kl 15-16.

För vidare information:
Caroline Kling, pressamordnare 070-593 19 12