Miljöpartiets turné om framtida grön budget kommer till Lund för att diskutera studenternas villkor

Miljöpartiets ekonomiska talesperson Mikaela Valtersson inleder tillsammans med riksdagsledamoten Jonas Eriksson en turné runt om i landet för att förankra arbetet med ett nytt grönt alternativ till regeringens budget. Imorgon fredag kommer de till Lund för att bland annat diskutera studenternas ekonomi samt hur forskningen kan samverka med utvecklingen av den gröna ekonomin.

Under besöket i Malmö finns det möjlighet för pressen att ställa frågor till Mikaela och Jonas.

Schema Fredagen den 28:e januari 13.00 - 14.00 Lunch i Lund med Petter Forkstam och Emma Berginger, politiska företrädare för MP Lund.

14.30 Pressträff Plats: Lunds universitets studentkårer (LUS), AF-borgen (4e vån) i Lund.

15.00 - 16.00 Möte med studenter om utmaningar inom högskolan (utbildningskvalité, studiemedel, bostäder m.m.). Närvarar gör Henrik Jonsson, LUS vice ordförande, Petter Forkstam och Emma Berginger, MP Lunds politiska företrädare samt språkrör för Gröna studenter i Lund.

17.00 - 18.30 Träff (after work) med Mp Lunds medlemmar

FÖR VIDARE INFORMATION: Mikaela Valtersson, 070-212 91 77 Anna Linell, politisk sekreterare, 070-604 04 97 Petter Forkstam, politisk företrädare MP Lund