Nihlén och Ålander välkomnar Gröna studenters språkrör

Idag håller Gröna Studenter lunchseminarium med språkröret Frida Johnsson, som berättar om grön politik för lycka. Nanny Ålander som är ordförande för Gröna Studenter i Umeå och toppkandidat för Miljöpartiet till Umeås kommunfullmäktigedeltar också, tillsammans med riksdagsledamot Thomas Nihlén. Thomas Nihlén kommer presentera senaste studentpolitiska överenskommelserna i det rödgröna samarbetet.

Gröna Studenter fungerar som ett forum för studenter som är intresserade av grön politik och har cirka 700 medlemmar runtom i Sverige.

– I takt med att Miljöpartiet växer i Umeå så tror jag också studentförbundet kommer att växa. Det är roligt och jag hoppas många nya medlemmar engagerar sig både i kår- och lokalpolitiken, säger Nanny Ålander.

Umeå universitet program 30 augusti: Bokbord från kl. 09.46 med information om Gröna studenter och Thomas Nihlén. Lunchseminarium kl. 12-13 om grön politik för lycka, med Gröna studenters språkrör Frida Johnsson. De trettio första gästerna bjuds på vegansk och vegetarisk lunch Lokal: Lindellhallen, Hörsal A, Umeå Universitet

På kvällen, kl. 18.30-20 bjuder Frida Johnsson och Nanny Ålander in till ett samtal och diskussion om miljö- och klimatfrågor på Västra Norrlandsgatan 13 NB

FÖR VIDARE INFORMATION: Thomas Nihlén, 070-633 21 22

Taggar: