Östros, Valtersson och Andersson besöker glasriket

Fredag 6 mars kommer de tre rödgröna ekonomiska talespersonerna Thomas Östros, Mikaela Valtersson och Ulla Andersson till Kalmar län. De besöker företag och presenterar ett antal åtgärder för att motverka den ekonomiska krisen.

Trion ska också prata rödgrönt samarbete med landstingsråden och kommunalråden i Kalmar län resp kommun.

Program Kalmar län 6 mars:

09.25 Hämtning vid Kalmar flygplats

09.45-10.15 Fika och samtal med landstingsråden och kommunalråden (S, V och MP) i Landstinget i Kalmar län och i Kalmar kommun om samhällsekonomin, statsbidragen och det röd-gröna samarbetet

Plats: Landstingshuset i Kalmar, lokal Smedjan 10.15-10.35 Intervju med riksdagsledamöterna för P4 Kalmar Plats: Landstingshuset i Kalmar, lokal Smedjan

11.30-12.00 Lunchmöte på Orrefors glasbruk i Nybro om glasindustrins kris, samtal med Peter Danielsson, IF-Metall klubbordförande samt representant från företagsledningen

12.00-12.15 Pressträff på Orrefors om åtgärder för att lindra den ekonomiska krisen

13.45-14.30 Besök på Scania i Oskarshamn, samtal med fackklubben och företagsledning

15.40 Flyget går tillbaka till Stockholm

FÖR VIDARE INFORMATION: Annelie Roswall Ljunggren, politisk sekreterare (s) 070-694 60 35 Mikaela Valtersson, ekonomisk talesperson (mp) 070-212 91 77 Fredrik Lann, politisk sekreterare (mp) 070-742 89 18 Ulla Andersson, ekonomisk talesperson (v) 070-237 99 91 Uje Brandelius, pressekreterare (v) 070-557 23 93