Påminnelse: Seminarium och boksläpp med Gustav Fridolin på fredag

Gustav Fridolin presenterar sin nya bok ”Maskiner och människor” vid ett seminarium om Framtidens företagande, i Båstad fredag 29 april. Boken finns tillgänglig på seminariet och skickas till recensenter veckan efter.

Världen står inför ett vägval där förutsättningarna för den ekonomiska utvecklingen håller på att förändras. Det gäller exempelvis villkoren för energiproduktion, transporter, resursutnyttjande och utsläpp. De människor, företag, kommuner och länder som omfamnar möjligheterna i den omställning som detta kräver kommer att vara framtidens vinnare. Det är kring dessa frågor som seminariet tar sin utgångspunkt.

TID OCH PLATS: Tid: Fredag 29 april kl. 09.30 - 14.00 Plats: Aulan i kommunbiblioteket, Vångavägen 9, Båstad Vi bjuder på frukostfralla och kaffe samt lunch.
Anmälan: Helena Lundberg, helena.lundberg@riksdagen.se, 070-228 08 02 Arrangör: Miljöpartiet Båstad

Gustav Fridolin: Presenterar sin nya bok ”Maskiner & Människor” om vägen till grön omställning, ny industri och nya jobb. Gustav sitter i riksdagen för miljöpartiet de gröna och kandiderar till språkrör.

Bertil Torekull: Grundare för Dagens Industri och tidigare chefredaktör för Svenska Dagbladet. Kommer att prata om behovet av visioner i industripolitiken.

Nina Ekelund: Miljömäktig och projektledare för företagsnätverket Hagainitiativet hos Tricorona Climate Partner. Nina kommer att prata om hur visioner om minskad klimatpåverkan kan förverkligas praktiskt i näringslivet.

Företagare vars verksamheter grundar sig på ett miljömedvetet tillvägagångssätt eller framställning av miljösmarta produkter kommer även att presentera sina verksamheter och exemplifiera de möjligheter som ett konstruktivt miljöarbete innebär.

VÄLKOMMEN! Gustav Fridolin: 070-274 00 82 Ulf Söderström, presskontakt Gustav Fridolin: 070-730 62 10