Road show med Fridolin, Knutsson och Torekull

På måndag den 17/2 åker Gustav Fridolin, Elisabet Knutsson och Bertil Torekull på road show genom Skåne. Trion är föreslagen av valberedningen att toppa riksdagslistan i norra och östra Skåne och kommer under turen träffa miljöpartister och allmänhet för att diskutera hur man vill jobba i riksdagen för klimatet, skolan och jobben. Pressen är välkommen att ansluta under resan.

Kl. 10:30-11:30 Studiebesök för att diskutera digitala läromedel på AV Media Skåne Bäckhagsvägen 13 i Hässleholm

Kl. 12:00-13:00 Lunch på Förskolan Solparken i Perstorp, Oderljungsvägen 23

Kl. 14:00-15:00 Träff med personal och besökare på Mötesplats Sommarro i Kristianstad, Östra boulevarden 1

Kl. 16:00-17:00 Frågestund med studenter i lilla aulan på Högskolan Kristianstad

Kl. 19:00-21:00 Öppet möte på biblioteket i Tomelilla, Centralgatan 13 i Tomelilla

Gustav Fridolin, 30, är språkrör för Miljöpartiet och folkhögskollärare. Han är uppväxt i Vittsjö och sitter i riksdagen för norra och östra Skåne sedan 2010.

Elisabet Knutsson, 61, driver pensionat Strömbacken i Östafors utanför Bromölla. Pensionatet är utnämnt till Sveriges mest ekologiska pensionat och är nu nominerad till Arlas guldko för bäst miljöarbete i Sverige.

Bertil Torekull, 82, är publicist från Brantevik. Torekull har gett ut ett tjugotal böcker, varit chefredaktör på Svenska Dagbladet och grundade Dagens Industri. Han är nybliven miljöpartist och skulle bli äldst i riksdagen om han blir invald.

Torekull ansluter till turnén först i Perstorp. Listan diskuteras och beslutas på ett möte med ombud från hela Skåne den 1/3.

För mer information: Matilda Westerman, pressekreterare, 0722322271

MILJÖPARTIET DE GRÖNA