Rödgröna talar på Grön dag i Kungsträdgården lördag 18/9

På Miljöpartiet de grönas dag lördag 18 september i Kungsträdgården i Stockholm talar Mona Sahlin, Lars Ohly, Maria Wetterstrand och Peter Eriksson. På scen står bland andra Amy Diamond, Kalle Baah och Emil Jensen. På plats finns exempelvis cykelreparatör, frisör och skomakare med sänkt tjänstemoms samt mat, barn- och prova på-aktiviteter.

HÅLLPUNKTER ARTISTER 11.30 Nike & Röda Orkestern 12.45 Kalle Baah & Carl Martin ”Sture” Vikingsson 14.15 Amy Diamond 16.15 Little Marbles 17.15 Emil Jensen 17.45 Hemlig gäst! 18.30 Syster Sol

HÅLLPUNKTER POLITISKA TAL 11.10 Maria Wetterstrand och Peter Eriksson hälsar välkomna. Gäster Mona Sahlin och Lars Ohly 13.15 Gröna recept för godare mat med Carola Magnusson från Carolas Eko & Peter Eriksson 14.45 Modernisera Stockholmsregionen med Raymond Wigg och Helene Sigfridsson 15.00 Entreprenörskap och småföretagande med Mikaela Valtersson och Per Bolund i samtal med småföretagare 15.15 Modernisera Stockholms stad med Yvonne Ruwaida, Emilia Hagberg och Stefan Nilsson 15.30 Fiskarna & Haven med Isabella Lövin & Peter Eriksson 15.45 Allebarnsrätten med Joppe Pihlgren (projektledare för Allebarnsrätten), Karolina Sparring (kock och kokboksförfattare) och Peter Eriksson 16.45 Språkrören för Grön Ungdom Maria Ferm och Jakop Dalunde pratar med unga kandidater om politiskt engagemang Mellan 14-16 kan man mingla och prata politik med Miljöpartiets toppkandidater Stockholms län, stad och landsting i tälten till höger om scenen.

PROVA SJÄLV • MP sänker tjänstemomsen. Subventionerad cykelreparatör, eko-frisör, skomakare och eko-massör finns på plats.
• Prova en elcykel eller vila i soffhänget.
• Testa din pedalkraft. Våra trampbilar lockar både stora och små.

ÄT OCH PRATA • Prata politik med Miljöpartiet, Grön Ungdom, Gröna Seniorer och Gröna Studenter.
• Etiopiskt kök, sojakorv och langos samt glass, popcorn och kaffe – allt ekologiskt! DRESS OFF, DRESS ON Byt till dig ett fint plagg mot något du inte använder i klädbytartältet www.dressoffdresson.com

HÅLLPUNKTER BARNSCENEN 12.00 Picknickteatern: Dockteaterföreställningen Kasper och draken 13.45 Kersti Ståbi: Föreställningen Sagohjulet 15.30 Roland von Malmborg: sånger och underhållning med vevpositiv, marionett- och buktalardockor

FÖR VIDARE INFORMATION: Mattias Bengtsson Byström, pressekreterare, 0736-27 53 83 Kristoffer Talltorp, pressekreterare för språkrören, 070-925 18 93 Marie Utter, språkrörssekreterare för Peter Eriksson, 0703-72 73 23 Anders Wallner, språkrörssekreterare för Maria Wetterstrand, 0702-15 43 32

Eventuella programförändringar läggs upp på hemsidan http://www.mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=228082