Så skapas tiotusentals nya jobb i Sverige

– Med starka satsningar på infrastruktur som nya järnvägar och genom att våga satsa på biogas kan vi skapa tiotusentals nya jobb i Sverige. Det är dags att på allvar prata om en klimatsmart politik som också skapar framtidens jobb, säger Karin Svensson Smith, som är initiativtagare till Miljöpartiets jobb- och klimatspanarturné som inleds idag.

– Den sittande regeringen har misslyckats med sin politik på det här området. Sverige är inte längre världsledande på grön teknik trots att kunskaperna och förutsättningarna finns. Tvärtom har de bromsat utvecklingen och det är hög tid att lyfta upp frågan, säger Per Bolund, näringspolitisk talesperson för Miljöpartiet.

– Vi behöver en aktiv dialog med företagen kring deras behov för att kunna utvecklas och för att kunna nyanställa. Vi behöver riktiga och långsiktiga jobb i Sverige, säger Ulf Holm, arbetsmarknadspolitisk talesperson för Miljöpartiet

För mer information om jobb- och klimatspanarturnén och aktuellt besöksschema gå in på mp.se/jobbspaning

KONTAKT: Karin Svensson Smith, trafikpolitisk talesperson 070-343 95 15 Per Bolund, näringspolitisk talesperson 070-580 00 19 Ulf Holm, arbetsmarknadspolitisk talesperson 070-576 26 49 Agnetha Boström, pressekreterare, 070-260 24 84