Veckolång valspurt för Fridolin

Följ med Gustav Fridolin på hans valspurt genom Skåne och Sverige.

Tisdag 14 september Teateruppsättningen Kartlagd som bygger på Gustav Fridolins bok Blåsta! Nedskärningsåren som formade en generation visas 11-18 september. Samtal med regissören och skådespelaren Patrik Hont, Teaterhögskolan i Stockholm klockan 19:00.

Onsdag 15 september Debatt för eleverna på Jacobsskolan i Hässleholm, 13:00-15:00. Samtal om äldrepolitik med författaren och P1-krönikören Ludvig Rasmusson, äldreboendet Sommarro i Kristianstad 17:00. Gustav Fridolin inleder lokal skolpolitisk debatt som Riksförbundet Hem & Skola ordnar i Osby, Nya Ekbackeskolan 19:00

Torsdag 16 september Gustav Fridolin kampanjar med den nyaste miljöpartiavdelningen i landet, på torget i Åstorp klockan 12:00. Samtal om kostnaderna för utslagning med nationalekonomen Ingvar Nilsson i Miljöpartiets valstuga på Stortorget i Hässleholm, klockan 16:00. Seminarium om kostnader för utslagning med Ingvar Nilsson i Miljöpartiets lokaler i Gallerian i Bromölla, klockan 18:00

Fredag 17 september Gustav Fridolin utfrågas av bland andra demensförbundet i Ängelholm, klockan 10:00 på Stortorget. Bertil Torekull och Gustav Fridolin håller torgmöte på Lyckantorget i Båstad, klockan 12:00. Bertil Torekull och Gustav Fridolin håller torgmöte på Lilla torg i Kristianstad, klockan 15:30.

Gustav Fridolin diskuterar politiskt engagemang med de nyblivna miljöpartisterna Irena Långberg, Perstorp, Richard Larsson, Vittsjö och Anna-Karin Bengtsson, Osby, vid valstugorna i Perstorp, klockan 17:30.

Lördag 18 september Emmaljunga byalag och Gustav Fridolin cyklar för cykelväg mellan Emmaljunga och Vittsjö. Samling klockan 09:00 vid stationen i Emmaljunga. Miljöpartiet i Hässleholm bjuder på frukost på restaurang Furuliden i Vittsjö, 10:00. Gustav Fridolin håller torgmöte i Hässleholm, Stortorget 12:00

Läs mer om Gustavs aktiviteter på kaffeochbulle.se

FÖR VIDARE INFORMATION: Gustav Fridolin 070-274 00 82 Agnetha Boström, pressekreterare 070-260 24 84