EMC-förskruvning SKINTOP® MS-M BRUSH sätter standard på marknaden

I takt med att SKINTOP® MS-M BRUSH, från LAPP Group, börjar bli standard inom industrier med krav på EMC-skydd, har intresset för produkten vuxit. Sedan Miltronic lanserade EMC-förskruvningen SKINTOP® MS-M BRUSH, vars integrerade kopparborste gör den unik på marknaden, har efterfrågan ökat kraftigt.

Miltronic försörjer den svenska marknaden med specialkabel, kontaktdon och kabelförskruvningar. Sedan SKINTOP® MS-M BRUSH lanserades har utbudet av storlekar breddats och Miltronic erbjuder nu ett heltäckande EMC-sortiment.

SKINTOP® MS-M BRUSH är avsedd för EMC-anslutningar av skärmad kabel och har en integrerad kopparborste. Borsten ger 360 graders skärmkontakt och därmed ett mycket bra EMC-skydd. Dragavlastning ges enligt norm och den har högsta IP-klassningen.

Installationen av produkten är både tidsbesparande och enkel. Förskruvningen innehåller inte några lösa delar vilket underlättar arbetet avsevärt och förhindrar långa störningar i produktionen.

Miltronics produktlager ligger i Nyköping och SKINTOP® BRUSH levereras omgående.

– Vi ser att produkten är omtyckt och att den blir allt mer standardiserad på den svenska marknaden, då våra kunder är beroende av snabb leverans och smidig installation. Produkten har ett konkurrenskraftigt pris fast det är framför allt installationen som bidragit till framgången. Enligt flera elinstallatörer har installationstiden halverats jämfört med tidigare och mer traditionella EMC-förskruvningslösningar, säger Patrik Lundberg, produktchef på Miltronic.

Sammanfattning i korthet:

• Fullgott EMC-skydd genom den integrerade kopparborsten
  • Enkel och snabb kabelanslutning
  • Dragavlastning enligt Europa norm
  • IP68 och IP69K
  • SKINTOP®BRUSH finns även ATEX-utförande
  • Godkännanden: CE, UL, DVE och DNV
  • EMC-förskruvningar från M12 – M110, upptill kabeldiameter 98 mm
  • RoHS och REACH godkänd

Högupplöst bild på SKINTOP® MS-M BRUSH finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Miltronics online-katalog: http://mtron.spprod.com/country/3/jsp/product.jsp?productid=15274&categoryid=1444&pagetodisplay=description&source=&section=&level=&searchword

Presentationsvideo:

Installationsvideo:

För mer information eller beställning av varuprov kontakta:

Patrik Lundberg, produktchef

Telefon: +46 155 777 75
Mobil:+46 76 8000 950
E-post: patrik.lundberg@miltronic.se

Miltronic är den marknadsledande leverantören av varor och tjänster inom områdena specialkabel, kabeltillbehör, kapslingar och automationsprodukter. Miltronic förenar ett heltäckande sortiment med en hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Miltronic grundades 1965 och huvudkontoret ligger i Nyköping. Miltronic har en omsättning på 306 miljoner kronor och har 90 medarbetare. Miltronic ingår i Lapp Group, som är en global koncern med 40 egna säljbolag, 20 produktionsenheter och 100 representanter världen över. Lapp Group har 2 700 medarbetare och omsatte 2009 M€ 580.