Miltronic lanserar kabelsläpkedjan Uniflex Advanced

Miltronic utökar nu sitt sortiment med den nya generationen av Uniflex kabelsläpkedjor – Uniflex Advanced. Den nya kabelsläpkedjan är enklare att öppna än den tidigare, och har högre vridstyvhet. Dessutom är den lättviktig och tyst tack vare inbyggt dämpsystem.

Den tyska kabelsläpkedjetillveraren Kabelschlepp har vidareutvecklat plastkabelsläpkedjan för den svenska marknaden. Kedjan, Uniflex Advanced, är en tyst och vridstyv allroundkedja som passar ihop med alla vertikala applikationer. Den kan också byggas in i maskiner och fordon. Kabelsläpkedjan är lätt men tål ändå tunga vikter.

–Med Uniflex Advanced kan vi erbjuda våra kunder en mycket bra och kostnadseffektiv kabelsläpkedja. Det mest unika med produkten är det sätt man öppnar tvärstagen på och det kommer att märkas vid monteringen, säger Tomas Wallin, produktchef på Miltronic.

Tack vare en kulledsmekanism är stagen mycket lätta att öppna och stänga. Dessutom har släpkedjan smarta tillbehör som exempelvis horisontella och vertikala indelare samt inbyggda slitytor där kedjan ska ligga och glida. Uniflex Advanced är helt enkelt optimalt designad och ett kostnadseffektivt val.

Fakta:

• Viktoptimerad, tyst och stabil
  • Lätt att öppna och stänga tvärstagen
  • Kulleder i båda ändarna av tvärstagen vilket gör det möjligt att öppna kedjan åt två håll
  • Invändig storlek från 20x38 mm till 44x250 mm
  • Förstärkta slitytor för extra lång livslängd
  • Avdelarna kan fixeras vilket är viktigt vid installationer där släpkedjan är roterad 90 grader samt vid hög acceleration
  • Låsbar i 2,5 mm steg för att alltid sitta i rätt position vid liggande montage

Högupplöst bild på Uniflex Advanced finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta ulrika.sten@inmema.com.

Tomas Wallin, produktchef
E-post: tomas.wallin@miltronic.se