Miltronic lanserar ny kapsling från Bopla

Miltronic utökar nu sitt sortiment av Boplas kapslingsserie med elektronikkapslingen Circum. Bopla Circum är en väldesignad kapsling av hög kvalitet och har ett brett användningsområde eftersom den kan monteras på bord, vägg, konsol eller panel.

Bopla Circum, som är tillverkad av ABS-plast, har en homogen front och inga synliga skruvar då dessa är dolda med täcklock. Fronten har en försänkt yta för overlay. Kapslingen finns i två olika höjder och har två färgkombinationer som standard att välja mellan eftersom sidogavlarna kan bytas vilket är något som lyfter produkten. Flera storlekar av Circum är under utveckling.

−Bopla är kända för design och kvalitet och Circum är inget undantag. Det är en snygg kapsling som kan användas mycket brett. Designen ser unik ut och det är en kapsling som kompletterar vårt sortiment mycket bra, säger Johan Eriksson, produktchef för kapslingar.

I Bopla Circum kan kretskort monteras i tre olika nivåer. Miltronic kan tillhandahålla kapslingen med håltagning, ovarlay och med membrantangentbord. Det finns flera olika tillbehör till Circum såsom olikfärgade täcklock, väggram och väggfäste.

• 2 höjder
  • 2 färger
  • Täcklock som döljer skruvarna
  • Täcklock i olika färger
  • Skyddsklass IP40

Miltronic marknadsför och säljer en rad olika kapslingar från Bopla. Bopla har över 5 000 individuella kapslingar. Miltronic bearbetar och kundanpassar kapslingarna efter önskemål.

Se mer information i Miltronics produktkatalog www.miltronic.se.

Högupplöst bild på Bopla Circum finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta ulrika.sten@inmema.com.

Johan Eriksson, produktchef
E-post: johan.eriksson@miltronic.se

För mer information besök: www.miltronic.se
 och www.lappgroup.com