Miltronic satsar framåt – utökar säljteamet

Ekonomisk oro råder – men för Miltronic ser 2013 ut att bli ett bra år. Sortimentet kommer att breddas med nya produkter och säljavdelningen förstärks med två nya säljare under första kvartalet. Nyförvärven heter Jonas Carlsson och Stefan Karlsson, och båda två har en gedigen erfarenhet av försäljning. Inte minst inom industri- och elektronikbranschen där de har varit verksamma under större delen av sina säljkarriärer.

Miltronic, en av marknadens ledande leverantörer av specialkabel, kabeltillbehör, kapslingar och automationsprodukter, kickar igång året med att anställa två nya säljare. Jonas Carlsson, 35, kommer att förstärka verksamheten i södra Sverige och Stefan Karlsson, 49, kommer att fokusera på Stockholmsregionen. Miltronic ser en ökad potential i storstadsregionerna och vill därför förstärka bemanningen i Stockholm, Göteborg och Malmö med omnejd.

– Naturligtvis känns det bra att vi kan satsa framåt trots den ekonomiska oron, säger Johan Olofsson, vd på Miltronic. I slutet av förra året anställde vi dessutom en ny säljare till den danska verksamheten, och nu får även säljteamet i Sverige förstärkning. Trots att det finns många orosmoln på himlen har vi en förhoppning att göra ett bra 2013.

Jonas Carlsson, utgår från Kristianstad, men kommer i första hand att vara verksam i Skåne och Blekinge. Han har jobbat som säljare sedan 1999 och kommer närmast från Alentec & Orion AB. Där hade han rollen som Area Sales Manager och jobbade med kunder inom fordons- och industribranschen. Genom en tidigare anställning på BP Castrol han har dessutom erfarenhet av automotivebranschen. Stefan Karlsson är elektriker i grunden och kommer närmast från en roll som regionsäljare på elgrossisten Selga. Han har varit verksam som säljare i branschen under nästan 20 år och kommer att koncentrera sig på befintliga och potentiella kunder i Stockholm och Mälardalsregionen.

– Jonas och Stefan har en lång erfarenhet av branschen bägge två, säger Johan Olofsson, vd på Miltronic. Deras bakgrund och säljkunskaper blir ett viktigt tillskott för organisationen och för våra kunder.

Högupplösta bilder på Jonas Carlsson och Stefan Karlsson finns bifogade. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Johan Olofsson, vd

E-post: johan.olofsson@miltronic.se