Miltronic satsar på vindkraftsindustrin – anställer dedikerad produktchef

Det växande intresset för vindkraft och dess utveckling medför högre krav på leverantörer till vindkraftsindustrin. För att uppnå expertis inom området har kabelleverantören Miltronic, en del av Lapp Group, anställt Steen Løkke som produktchef med vindkraftsindustrin som fokusområde. Steen Løkke har gedigen erfarenhet från branschen och hans tekniska kunskap om kabellösningar ämnade för vindkraftsindustrin är ett viktigt tillskott för Miltronic.

Som produktchef på Miltronic kommer Steen Løkke, 41, att ansvara för kundkontakter och de tekniska aspekter som rör utbudet till vindkraftsproducenter. Steen Løkke kommer närmast från Draka, som är en del av Prysmian Group, där han i rollen som Key Account Manager har haft vindkraftsindustrin som expertområde.

– Vindkraften är ett globalt och viktigt fokusområde för Lapp Group och intresset är stort, inte minst i Danmark. Det är viktigt att vi kan erbjuda service som håller lika hög kvalitet som våra produkter, och Steen Løkkes specialkunskaper och nära kundrelationer blir en enorm tillgång för oss, säger Kim Bender, försäljningschef hos Miltronic i Danmark.

På fritiden spenderar Steen Løkke tid med sin familj eller i orienteringsspåret. Han har ett brinnande intresse för veteranmotorcyklar och den privata samlingen rymmer sex motorcyklar.

Steen Løkke tillträdde tjänsten den 1 februari och utgår från Miltronics kontor i Greve, söder om Köpenhamn.

Högupplöst bild på Steen Løkke finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Kim Bender, försäljningschef Danmark
Tel: +45 43950004
Mobil: +45 22870004
E-mail: kb@miltronic.dk

Miltronic förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör, elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till Lapp Group och är koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden.
Miltronics huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och resurser för kundanpassad tillverkning finns. Vid produktionsanläggningen i Hultsfred spiraliseras kabel.
Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn. Miltronic omsätter 306 MKR och har 90 anställda.

Lapp Group är en global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, egen produktion och 40 säljbolag över hela världen.
Företaget har 2 800 anställda.
För mer information besök:
www.miltronic.se och www.lappgroup.com