Ny profilkapsling i många utföranden

Miltronic introducerar nu Filotec – en ny serie profilkapslingar i anodiserat aluminium från Bopla. Kapslingarna är uppbyggda av strängpressade profiler och finns i flera olika storlekar och utföranden. Profilerna finns med en försänkning som ger en naturlig monteringsyta för membran och overlay, med kylflänsar eller med ett väggfäste. Kretskortmonteringen är enkel med hjälp av styrspår på insidan.

I april månad breddar Miltronic sitt sortiment av standardkapslingar och introducerar ytterligare en kapslingsnyhet från Bopla. Tillskottet heter Filotec – en robust profilkapslingsserie helt i metall som möjliggör 78 standardkombinationer. Kapslingarna består av en strängpressad aluminiumprofil som finns i tre olika modeller och levereras i valfri längd. Profilerna erbjuds med en försänkning på fronten för skyddad montering av membran och overlay, alternativt med kylflänsar eller med ett integrerat väggfäste. Materialvalet medför att kapslingen har bra värmeledningsegenskaper och hög mekanisk tålighet.

Filotec har en funktionell utformning och på insidan av kapslingen finns ett antal styrspår för kretskort. Designen är stilren och gavlarna, som också är tillverkade i anodiserat aluminium, är helt släta. Gavlarna ger därmed gott om utrymme för montering av kontaktdon, förskruvningar och andra typer av applikationer, och det plana utförandet innebär att bearbetningen är både enkel och kostnadseffektiv.

– Med Filotec breddar vi vårt kapslingssortiment för elektronikapplikationer inomhus, säger Johan Eriksson, produktchef på Miltronic. Standardprodukter är ett kostnadseffektivt och smidigt alternativ för våra kunder – och profilkapslingar är naturligtvis extra flexibelt eftersom längden kan anpassas efter det exakta behovet. På så sätt har kunden goda möjligheter att skräddarsy sin egen produkt – utan att betala för dyra verktyg som krävs för att tillverka kapslingen på egen hand.

Färg: neutralt aluminiumfärgad
Material: anodiserat aluminium
Skyddsklass:
IP 40/DIN EN 60529

Produkterna levereras direkt från Miltronics lager i Nyköping och genom leverantören sker vidare kundanpassning i form av håltagning eller övriga önskemål.

Högupplöst bild på produkter från Filotec från finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Johan Eriksson, produktchef

Mobil:070-544 34 33