Ny serie givarkablage för kliniskt rena miljöer

– Erbjuds i både M8- och M12-utförande

Nu finns Lumbergs nya Wash-Down serie i Miltronics sortiment. Produktserien bygger på Lumbergs beprövade M8/M12-teknologi och är anpassad för livsmedel-, kemi- och medicinindustrin. Produkterna är Ecolab- och UL-godkända upp till +90°C, vilket innebär att serien inte enbart motstår höga temperaturer utan även de mest aggressiva kemikalier och rengöringsmedel.

Miltronic, en av marknadens ledande leverantörer av specialkabel, kabeltillbehör, kapslingar och automationsprodukter, introducerar nu en slitstark serie givarkablage i M8- och M12-utförande. Serien, som är helt fri från PVC, går under namnet Wash-Down och produceras av Lumberg Automation. Produkterna är speciellt framtagna för miljöer med höga krav på renlighet och finns i vinklat och rakt utförande, som lösa don och som helgjutna kablage. De klarar temperaturer upp till 105°C (UL +90°C) och vibrationer såväl som aggressiva kemikalier och starka rengöringsmedel.

– Det ställs allt hårdare funktions- och kvalitetskrav på automationsprodukter, speciellt inom livsmedelsindustrin där kraven på renlighet och hygien är enormt höga, säger Jim Krath, produktchef på Miltronic. Det innebär att utrustningen ständigt utsätts för tuffa påfrestningar. Wash-Down serien har de nödvändiga egenskaper som kunderna och marknaden kräver.

Wash-Down är godkänd enligt Ecolab, vilket bevisar att produkterna klarar de aggressiva rengörings- och desinfektionsmedel som framförallt används inom livsmedelsindustrin. Låsmuttern är vibrationsskyddad och tack vare dess släta yta i rostfritt stål är rengöringen enkel. Materialet förhindrar dessutom korrosion. Själva donen är ljusa i färgen och designen är utformad för att bakteriell påverkan och kontaminering ska synas och upptäckas i tid. Serien är skyddsklassad enligt IP67/IP68/IP69K.

Wash-Down i punktform:

• -40°C till +105°C (UL +90°C)
  • ECOLAB-godkänd
  • Rostfri låsmutter (V4A)
  • PVC-fritt material
  • IP67/IP68/IP69K
  • Finns både i M12- och M8-utförande

Produkterna levereras direkt från Miltronics lager i Nyköping.

Högupplöst bild på produkter från Wash-Down serien finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Jim Krath, produktchef
E-post: jim.krath@miltronic.se

Citat

Det ställs allt hårdare funktions- och kvalitetskrav på automationsprodukter, speciellt inom livsmedelsindustrin där kraven på renlighet och hygien är enormt höga.
Jim Krath, produktchef på Miltronic