ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP - nya generationens servokabel

I takt med att hastigheten på rörliga maskindelar ökar ställs högre krav på kablar vid anslutning av elektrisk, hydraulisk, pneumatisk och optisk utrustning. Miltronics senaste lansering heter ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP och passar alla typer av maskiner i både våta och torra miljöer. Kabeln är högflexibel och utvecklad för att klara snabba accelerationer, höga hastigheter och långa reslängder. ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP ersätter sju andra servokablar ur sortimentet och erbjuder även en hel rad andra fördelar.

Miltronic har ett av marknadens största utbud av kabel och specialkabel. Nu vässas sortimentet ytterligare med ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP, en skärmad släpkedjekabel för den europeiska och nordamerikanska marknaden. Kabeln är framtagen för den moderna industrin, som kräver hög hastighet och acceleration, och passar speciellt bra under industriella förutsättningar med EMC-krav. Tillskottet i kabelfamiljen klarar accelerationer upp t.o.m. 50 m/s2, en hastighet upp t.o.m. 5 m/s och har en reslängd upp t.o.m. 100 m.

Den höga kvaliteten och livslängden hos ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP motverkar stopp i produktionen och ökar effektiviteten. ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP är designad för släpkedja, men kan även installeras fast, vid behov finns dessutom versioner med ett eller flera skärmade signalpar.

– Idag ställs hårda krav på kablar och våra kunder vill ha lösningar som klarar tuffa förhållanden och höga hastigheter. Egenskaperna hos ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP gör att kabeln lever upp till kundernas förväntningar och trots utvecklingen har inte priset påverkats i jämförelse med tidigare servokablar från LAPP Group. Tack vare flexibiliteten hos ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP kan vi erbjuda en produkt med många möjligheter, vilket underlättar tillgången och snabbar på leveransen, säger Ulf Andersson, produktchef på Miltronic.

ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP i korthet:

• Accelerationer upp t.o.m. 50 m/s2
  • Hastigheter upp t.o.m. 5 m/s
  • Reslängder upp t.o.m. 100 m
  • UL/CSA-godkänd
  • Liten böjradie
  • Köldflexibel
  • EMC-anpassad
  • Låg kapacitans
  • Halogenfri samt oljebeständig

Högupplöst bild på ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Ulf Andersson, produktchef
Mobil:070-509 77 74