• Miltton Labs/

MILTTON OFFENTLIGGÖR TILLÄGG TILL ERBJUDANDEHANDLING AVSEENDE ERBJUDANDET TILL AKTIEÄGARNA I HOUSE OF FRIENDS AB (PUBL)

Report this content

Erbjudandet lämnas inte, och detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till, och inga acceptsedlar kommer accepteras från, eller på uppdrag av, aktieägare i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Singapore, Sydafrika eller USA eller något annat land där lämnande av Erbjudandet, distribution av detta pressmeddelande eller accept av Erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar eller skulle kräva att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk lag.

Genom pressmeddelande den 10 september 2018 offentliggjorde Miltton & Friends AB, (”Miltton” eller ”Budgivaren”), org.nr 559167-1432, ett offentligt erbjudande till aktieägarna i House of Friends AB (publ) (”House of Friends” eller ”Bolaget”), org. nr 556567-4941, om att sälja alla sina aktier i Bolaget till Miltton (”Erbjudandet”). Miltton är ett helägt dotterbolag till Miltton Group Oy (”Miltton Group”), reg. nr 2411148-5. Erbjudandehandling avseende Erbjudandet offentliggjordes den 17 september 2018.

Miltton har idag upprättat ett tillägg till erbjudandehandlingen (”Tilläggshandlingen”). Tilläggshandlingen har upprättats med anledning av att House of Friends den 19 oktober 2018 offentliggjorde sin delårsrapport för perioden juli till september 2018. Nämnda dokument är i sin helhet inkluderat i Tilläggshandlingen. Tilläggshandlingen ska läsas tillsammans med och utgör en integrerad del av Erbjudandehandlingen som, med undantag för vad som uttryckligen anges i Tilläggshandlingen, gäller oförändrat i alla avseenden.

Aktieägare som accepterat Erbjudandet före offentliggörandet av Tilläggshandlingen har enligt Takeover-reglerna rätt att återkalla avgiven accept inom fem arbetsdagar från offentliggörandet av Tilläggshandlingen, dvs. senast den 30 oktober 2018. Återkallande av accept ska ske på sådant sätt som föreskrivs i Erbjudandehandlingen. Aktieägare vars aktier är förvaltarregistrerade och som önskar återkalla sin accept ska göra detta enligt instruktioner från förvaltaren. I övrigt föreligger rätt att återkalla avgiven accept av Erbjudandet i enlighet med vad som anges i Erbjudandehandlingen.

För fullständiga villkor och övrig information om Erbjudandet hänvisas till Erbjudandehandlingen som, tillsammans med Tilläggshandlingen, finns tillgänglig på www.milttonandfriends.se och www.mangold.se.

_______________________

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 23 oktober 2018 kl. 10:00. För ytterligare information angående Erbjudandet hänvisas till Gunilla Herlitz, CEO Miltton Labs AB.

E-post: gunilla.herlitz@milttonlabs.com

Taggar: