Dubbelvinst för Miltton i Årets Byrå 2022

Miltton Insights, en del av Miltton Sweden, vann första pris i kategorin Marketing Data & Technology i Årets Byrå för andra året i rad. Byrån tog även hem vinsten som Bästa Arbetsgivare.

Inför Årets Byrå 2022 fick Regi in över 2100 bedömningar från kommunikationsköpare som har bedömt de byråer de har arbetat med under det senaste året. Av dessa kvalificerade sig 132 byråer, som aktivt valde att delta i studien och bli utvärderade av tredje part.

– Att vinna både 2021 och 2022 med hjälp av våra kunder är ett kvitto på att vår styrka ligger i vårt kundfokus, att hjälpa våra kunder i alla deras utmaningar när det gäller Data Driven Marketing, säger medgrundare och partner Mattias Andersson dagen efter prisutdelningen.

– Vår bransch är i ständig förändring och utan våra medarbetare och deras engagemang för området och våra kunder hade vi inte haft denna position. Att vinna priser är stort men att hjälpa våra kunder är större, fortsätter han och ler.

Bästa Arbetsgivare

Miltton Insights var även nominerad i kategorin Bästa Arbetsgivare, i kategorin 6-25 Mkr (omsättning). Priset delades ut av fackförbundet DIK tillsammans med Regi.

Att vinna Bästa Arbetsgivare känns fantastiskt och är verkligen ett kvitto på de värderingar vi lever efter. Ända från start har vår viktigaste KPI varit medarbetarnöjdhet. Att ta hand om teamet, alla medarbetarna, det är viktigt. Det är kärnan och vad vi är, helt enkelt. Vi är en grupp ivriga talanger inom analys och martech, som trivs tillsammans och som alltid vill lära sig nytt för att hjälpa våra kunder, säger Mårten Tilosius, vd för Miltton Insights.

För mer information, kontakta:

Mårten Tilosius

marten.tilosius@miltton.com

Mattias Andersson

mattias.andersson@miltton.com

Miltton grundades i Helsingfors år 2001 och är idag den ledande rådgivaren i Norden inom kommunikation, ledarskap, marknadsföring och framtidsspaningar. På kontoren i Stockholm, Helsingfors, Tallinn, Riga, Bryssel och Washington DC har Miltton sammanlagt över 400 medarbetare. Miltton är ett privat bolag som ägs av sina anställda.
miltton.se