Miltton förvärvar Aim Public Affairs för att stärka public affairs-erbjudandet och tillväxten i Sverige

Den internationella konsultbyrån Miltton offentliggjorde i dag förvärvet av Aim Public Affairs i Sverige, vilket stärker Miltton inom public affairs både i Sverige och internationellt.

Niklas Nordstrm och Emma Sjlin gr bda till Miltton

Aim Public Affairs grundare Niklas Nordström och Emma Själin går båda till Miltton. Själin blir VD för det nya bolaget Miltton Public Affairs Sweden AB, som kommer att fokusera på public affairs på den svenska marknaden.

"Milttons kunder är mycket medvetna om behovet av att positionera sig i förhållande till en rad komplexa samhälleliga och politiska frågor. Dessa fenomen påverkar kundernas affärer och därmed sin kommunikation. Jag har följt Niklas Nordströms karriär i flera år, och hans unika kompetenser kommer att hjälpa våra kunder framgångsrikt möta dessa samhällsutmaningar. Jag är imponerad över vad Emma och Niklas har byggt på så kort tid. Vi är otroligt glada över att välkomna Niklas och Emma till Miltton-familjen”, säger Mathias Järnström, grundare av Miltton.

"Jag är såklart förväntansfull. Det finns många bra talanger på Miltton. De begriper det känsliga samspelet mellan samhälle och näringsliv, vilket är centralt nu när Sverige laddar inför ett historiskt val i september 2022. Tajmingen kunde inte vara bättre, och Emma och jag ser fram emot att – tillsammans med våra nya kollegor på Miltton – hjälpa kunder navigera det föränderliga svenska politiska landskapet”, säger Niklas Nordström.

Miltton Public Affairs Sweden AB lanseras den 17 januari 2022. I samband med förvärvet kommer Miltton att utöka sin regionala närvaro med ett satellitkontor i Luleå. Norra Sverige upplever en otroligt stark utveckling och är den tillväxtregionen där en stor del av Sveriges omställning kommer att ske. Aims team av oberoende seniorrådgivare kommer att följa med Niklas och Emma till Miltton och kommer att jobba med specifika kunduppdrag. Vidare kommer Miltton att aktivt rekrytera flera public affairs-talanger under 2022.

För mer information kontakta:
Emma Själin, emma.sjalin@miltton.com, +46-76-228 96 29
Niklas Nordström, niklas.nordstrom@miltton.com, +46-70-341 46 42