Tech Invest North gör förändringar i organisationsstrukturen för att öka synergier och kunna leverera storskaliga projekt

Luleå, Sweden – Tech Invest North (TIN) gör förändringar i organisationsstrukturen och ledningen med syftet att utveckla synergier mellan de olika funktionerna och accelerera tillväxten.

Tech Invest North har vuxit stadigt sedan starten 2019 och har idag 60 anställda runt om i Sverige och i Kalifornien i USA. Efter omstruktureringen kommer de olika bolagen som utgör koncernen att fortsätta som fem affärsområden, vart och ett med sitt eget operativa ledarskap. Grepit fokuserar på teknikkonsultation och inbyggda system, Zpark på e-mobilitet och laddningslösningar, Lasercom på laserskärning, Innovative Living på smarta bostäder och Netcoil på cloud computing.

Den nya koncernledningen kommer fokusera på att stödja de olika affärsområdena. Teamet kommer ledas av vd Jimmy Abrahamsson och inkludera Johan Eriksson som teknikchef, Andreas Lundqvist som försäljningschef och Mikael Nyström som ekonomichef. Affärsområdena kommer att verka i direkt närhet till verksamheten.

“Omstruktureringen är ett naturligt steg när vi fortsätter vår tillväxtresa och blickar mot nya marknader. Vi är en matris av olika funktioner som tillsammans kan nyttja ännu fler synergier för att leverera större projekt och utveckla vår kombinerade tillverkning. Tidigare i höstas köpte vi Lasercom som hade både Grepit och Zpark som kunder. Nu vill vi skala upp den här typen av samarbeten mellan de olika funktionerna”, säger Jimmy Abrahamsson, vd för Tech Invest North.

Organisationsförändringarna träder i kraft omedelbart. Mikael Nyström ansluter till Tech Invest North från och med den 10 november 2022. I takt med förändringarna kommer Zparks vd Jan-Tony Abrahamsson lämna sin nuvarande roll.

Laura Kyyrö
laura.kyyro@techinvestnorth.se
+46 920-46 80 19

Om Tech Invest North

Tech Invest North (TIN) är etablerat i Luleå och har investerat i unga och innovativa teknikföretag sedan 2019. Idag har koncernen 60 anställda i fem dotterbolag som alla, på olika sätt, arbetar för att påskynda den gröna omställningen.