Amerikanskt telekombolag använder Mimer SQL i beslutsstödssystem

VoltDelta, en New York-baserad leverantör av katalogtjänster omfattande uppgifter om 170 miljoner privatpersoner, företag och myndigheter, använder Mimer SQL för att på ett flexibelt sätt kunna hantera dessa uppgifter. Efter att först ha utvecklat en komplett prototyp med hjälp av den utvärderingsversion av Mimer SQL som Uppsala-företaget Mimer Information Technology tillhandahåller, valde VoltDelta att använda Mimer SQL för sina HP OpenVMS-baserade beslutstödssystem. Detta tack vara Mimer SQLs höga funktionalitet, lätthanterbarhet och låga kostnad.

VoltDelta måste kunna erbjuda sina kunder korrekta och aktuella kataloguppgifter, och när de behövde lägga till beslutsstöd till sina HP OpenVMS AlphaServer-baserade informationssystem vände de sig till Mimer. “Vi letade efter en kostnadseffektiv databashanterare för våra verksamhetskritiska beslutstödssystem, och vi blev mycket nöjda när vi hittade Mimer SQL. Att Mimer SQL är så lätt att använda har gjort det möjligt för oss att utveckla och driftsätta våra Mimer SQL-baserade applikationer utan någon speciell utbildning eller annat stöd.” säger Mike Farrell, General Manager Listing Services Development, VoltDelta. “Mimers helhjärtade satsning på OpenVMS är också positivt för oss, och deras nära samarbete med HP med att göra Mimer SQL tillgänglig för OpenVMS på HP Integrity-servrar är också mycket uppmuntrande.” Mimer har en lång erfarenhet av att tillhandahålla högpresterande databasteknologi för verksamhetskritiska system världen över. “VoltDelta utvecklade sin prototyp med den kostnadsfria utvärderingsversion av Mimer SQL vi tillhandahåller för OpenVMS och andra plattformar. Vi är övertygade om att det finns många andra företag som letar efter en kostnadseffektiv databas för sina OpenVMS-system.” säger Stefan Eck, Produktchef, Mimer Information Technology. “Vårt nära samarbete med HP hjälper oss att komma i kontakt med fler sådana företag.” “Vi är förtjusta över att VoltDelta utökar sitt användande av OpenVMS.” säger Ann McQuaid, general manager, OpenVMS Division, HP. “Databashanteraren Mimer SQL, som idag används framgångsrikt i många av de vertikala marknadssegment som drar nytta av fördelarna med OpenVMS, kan nu ge VoltDeltas HP AlphaServer-system ett mervärde som växer än mer vid en eventuell övergång till HP Integrity-servrar.” Om Volt Delta Resources, LLC. (VoltDelta) VoltDelta (http://www.voltdelta.com), ett joint venture-dotterbolag till Volt Information Sciences (NYSE:VOL) och Nortel (NYSE:NT), grundades 1972 och är en ledande leverantör av avancerade telefonkatalogtjänster och IT-stöd till den globala telekom-industrin. Många års erfarenhet från ett nära samarbete med många av världens teleoperatörer har gett VoltDelta möjligheter att tillhandahålla ledande IT-lösningar till operatörer för såväl fast som mobil telefoni. Om Mimer Information Technology AB Mimer Information Technology är världsledande på underhållsfria databaser med sin Mimer SQL-produkt. Mimer SQL är en lättanvänd, högpresterande och skalbar databashanterare som finns tillgänglig för Windows, Mac OS X, OpenVMS, Linux och andra Unix-plattformar. Mimer SQL finns även för mobiltelefoner och PDA:er. Exempel på kunder som använder Mimer SQL på OpenVMS för sina verksamhetskritiska system är Volvo Car, National Blood Service (England) och DJ Galvanizing (Kanada). För mer information: Stefan Eck, Produktchef, Mimer Information Technology AB Tel: 018 - 780 92 21, 0730 - 299 321 (mobil) E-mail: stefan.eck@mimer.se, Web: http://www.mimer.com