Mimer deltar i stor kinesisk IT-mässa

Uppsala 2006-08-29 – Uppsalaföretaget Mimer Information Technology deltar i den största mjukvarumässan i östra Kina, China International Software Product Expo, i Nanjing, Kina, 1-3 september 2006. Mimers deltagande i denna IT-mässa är ett led i företagets intensifierade satsning på marknaderna i Fjärran Östern. Mimer kommer att på mässan presentera sin Mimer SQL databas-teknologi för mobila och inbyggda tillämpningar.

Nanjing är ett betydande centrum för teknisk forskning och utveckling i Kina, och staden rankas som nummer tre av Kinas städer inom detta område. Den andra China International Software Product Expo har bl.a. företag som China Telecom, Huawei, Motorola China och ZTE som utställare. Mimer kommer att finnas i Uppsalas monter på mässan tillsammans med flera andra svenska företag. “Vi har kommit i kontakt med flera mycket lovande presumtiva kunder i Kina redan under de första månaderna efter att vi gick in på denna mycket snabbt växande marknad. Detta uppmuntrar oss att intensifiera våra aktiviteter ytterligare”, säger Stefan Eck, Marknadschef, Mimer Information Technology. ”IT-mässan i Nanjing är ett ypperligt tillfälle för oss att träffa fler potentiella kunder och partners inom den kinesiska mjukvaru-marknaden.” Mer information om China International Software Product Expo i Nanjing finns på http://www.cis-expo.com/english.asp Om Mimer Information Technology Mimer Information Technology är världsledande på underhållsfria databaser med sin Mimer SQL-produkt. Mimer SQL är en lättanvänd, högpresterande och skalbar databashanterare som finns tillgänglig för Windows, Mac OS X, OpenVMS, Linux och andra Unix-plattformar. Mimer SQL finns även för mobiltelefoner och PDA:er. Exempel på kunder som använder Mimer SQL för sina verksamhetskritiska system är Volvo Car, National Blood Service (England), DJ Galvanizing (Kanada) och Alexander Forbes (Syd Afrika). För mer information, kontakta Mimer Information Technology AB Stefan Eck, Marknadschef Tel: 018 - 780 92 21, 0730 - 299 321 (mobil) E-mail: stefan.eck@mimer.se, Web: http://www.mimer.com