ErgoGroup förvärvar Minds norska verksamhet Mind Norge A/S

ErgoGroup förvärvar Minds norska verksamhet Mind Norge A/S Mind AB säljer idag den norska verksamheten till ErgoGroup, den norska Postens helägda IT-företag. Mind Norge har 32 anställda och omsatte år 2001 20 % av Minds totala omsättning, vilket motsvarar 35 MSEK. Ergo Group tar över verksamheten per den 1 juni 2002. "Försäljningen är en del av vår strävan att koncentrera verksamheten och skall ses som ett led i det åtgärdsprogram som initierades under april månad. I och med avyttringen kommer Mind AB att bli en geografiskt renodlad IT- och affärsutvecklingskonsult med hög senioritet" säger Hans Hasselgren, Verkställande direktör Mind AB (publ). "Den satsning som Mind Norge gjort på områden som nätrelaterad teknologi, trådlös teknologi och Interaktiv Digital TV kompletterar väl ErgoGroups verksamhet och ligger inom bolagets tre strategiska områden: infrastruktur, utveckling av elektroniska tjänster och administrativa stödstjänster." säger Sjur Strand, administrerande direktör ErgoSolutions För ytterligare information, vänligen kontakta: Hans Hasselgren, Verkställande direktör +46 (0)8 410 210 11 Ingrid Fleetwood Hesser, Investor Relations +46(0)8 410 218 16 Sjur Strand, Administrerande direktör ErgoSolutions +47 90 09 88 54 Mind är en konsult inom IT- och affärsutveckling med fokus på affärs-, system- och applikationsintegration. Bland Minds kunder finns AstraZeneca, Birka Energi, Ericsson, Fora, FöreningsSparbanken, KPA. Nordea, OM, Scandinavian Leisure Group och Telia. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/13/20020513BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/13/20020513BIT00730/wkr0002.pdf