Kommuniké från extra bolagsstämma i Mind AB (publ)

Kommuniké från extra bolagsstämma i Mind AB (publ) Dagens extra bolagsstämma i Mind AB (publ) beslutade om utökning av bolagets aktiekapital enligt styrelsens förslag från 21.106.648 kronor till högst 31.802.972 kronor genom emission. Vidare beslutades att välja Mats Gabrielsson till ny styrelseledamot. Beslut om nyemission Bolagsstämman beslutade om att bolagets aktiekapital skall ökas från 21.106.648 kronor till högst 31.802.972 kronor genom emission av högst 21.392.648 nya aktier, envar om nominellt belopp 0,50 kronor. Emissionskursen skall vara två (2) kronor per aktie. Rätt att teckna nya aktier skall med företrädesrätt tillkomma bolagets aktieägare, varvid skall gälla att två (2) gamla aktier skall berättiga till teckning av en (1) ny aktie. För att få teckna aktier med företrädesrätt måste aktieägare vara registrerade i den av VPC AB förda aktieboken senast på avstämningsdagen den 16 juli 2001. För att innehavare av optionsrätter i serie 99:2 skall äga rätt att deltaga i emissionen skall teckning av aktie ha verkställts enligt optionsvillkoren senast den 16 juli 2001. Teckning och betalning av aktier med företrädesrätt skall ske under perioden 20 juli - 6 augusti 2001. Gabrielsson Invest AB har garanterat emissionen i sin helhet. Gabrielsson Invest AB har vidare ingått avtal med ett flertal av huvudägarna i bolaget, innebärande att Gabrielsson Invest AB erhåller teckningsrätter i bolaget i viss omfattning, varefter Gabrielsson Invest ABs aktieinnehav kommer att uppgå till omkring 15,5 procent i bolaget. För det fall övriga aktieägare ej tecknar aktier med stöd av sin företrädesrätt skall styrelsen tilldela Gabrielsson Invest AB sådana aktier. Val av ny styrelseledamot Stämman beslutade att välja Mats Gabrielsson till ny styrelseledamot. För ytterligare information, vänligen kontakta: Hans Hasselgren, VD, Mind, tel. 0733-61 10 11 Ingrid Fleetwood Hesser, Investor Relations, tel. 0733-61 18 16 Besök gärna www.mind.com Mind är en konsult inom IT- och affärsutveckling som fokuserar på områdena TIME (telekom, information, media och underhållning), Finance och Insight inriktat på företag inom nya tillväxtområden. Bland Minds kunder finns AstraZeneca, Birka Energi, Ericsson, Fora, SEB, FöreningsSparbanken, Nordea, Scandinavian Leisure Group och Telia. Bolaget finns representerat i Sverige och Norge och är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/11/20010711BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/11/20010711BIT00660/bit0001.pdf