Mind förvärvar verksamheten i lönsamt Eximio

Mind förvärvar verksamheten i lönsamt Eximio · Mind förvärvar den operativa rörelsen i IT-konsultverksamheten Eximio. · Förvärvet omfattar 15 konsulter med gedigen erfarenhet från systemintegration och är en del i Minds fortsatta teknikfokus. · Eximio har långvariga och etablerade relationer med företag som Ekonomistyrningsverket, Ericsson, Handelsbanken, SEB, SJ, Skandia, Telia och Unigrid. - Vi räknar med att Eximio redan i år kommer att bidra positivt till Minds resultat. Förvärvet stärker oss ytterligare inom teknikområdet och innebär att vi får in nya spännande kundkontakter som vi avser att utveckla. Förvärvet är att se som en del i vår fortsatta satsning på teknisk spetskompetens, säger Hans Hasselgren, Verkställande direktör på Mind. -Genom att bli en del av Mind kan vi erbjuda våra befintliga och potentiella kunder ett bredare utbud av konsulttjänster och möjlighet att åta oss betydligt större åtaganden, säger Rasmus Staberg, Verkställande direktör på Eximio. . Mind är idag en etablerad IT- och affärsutvecklingskonsult med inriktning på teknisk spetskompetens inom ett antal branscher och med fördjupad inriktning på segmentet Bank, finans och försäkring. För ytterligare information, vänligen kontakta: Hans Hasselgren, VD, Mind, telefon +46 (0)8 410 210 11 Rasmus Staberg, VD, Eximio, telefon +46 (0)709 82 11 11 Mind är en konsult inom IT- och affärsutveckling som fokuserar på områdena Finans och försäkring, TIME (telekom, information, media och underhållning) samt Insight inriktat på företag inom nya tillväxtområden. Bland Minds kunder finns AstraZeneca, Birka Energi, Ericsson, Fora, FöreningsSparbanken, Nordea, OM, Scandinavian Leisure Group och Telia. Bolaget finns representerat i Sverige och Norge och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01920/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01920/bit0002.pdf