Mind Norge blir BEA Systems konsultpartner för WebLogic i Norge

Mind Norge blir BEA Systems konsultpartner för WebLogic i Norge Mind Norge blir mjukvaruleverantören BEA Systems konsultpartner i Norge för BEA WebLogic E-Business Platform. Avtalet innebär att Mind ska leverera konsultkompetens inom BEA Weblogic E-Business Platform till BEAs kundprojekt - primärt i Norge men också i de andra skandinaviska länderna. - Partneravtalet är strategiskt viktigt för oss. BEA och deras WebLogic- lösningar har bland annat en stark position hos större bolag inom bank/finans och telekom i Skandinavien. Detta är det viktigaste kundsegmentet också för oss, och samarbetet kommer att bidra till utökad kundmassa och uppdragsmängd, säger verkställande direktören Susanne Sæland Bøhler på Mind Norge. - Mind har intressanta kompetenser och solid erfarenhet av rådgivning och teknisk utveckling av verksamhetsstödjande IT- och internetlösningar, samt betydande kompetens på BEA Weblogic E-Business Platform. Avtalet med Mind ger ökad tillgänglighet och tillgång till resurser med spetskompetens på BEA-teknologin inom arkitektur och infrastruktur på marknaden. Det kommer att bidra till att behovet av denna typ av kompetens nu kan bli tillgodosett i ännu högre grad, säger verkställande direktören Ole Christian Olssøn på BEA Systems Norge. Mind Norge bedriver rådgivning och utveckling av IT- och internetlösningar för att stärka affärsverksamheten hos kunder inom segmenten bank/finans/försäkring och TIME (Telekom, IT, Media, Underhållning). Bolaget satsar också på att etablera spetskompetens för lösningar inom mobilt internet och interaktiv TV, och blev nyligen Canal Digitals första Technology Licence Partner i Norge. - Partneravtalen med BEA är en bekräftelse på att vi lyckats med vår satsning på rådgivnings- och utvecklingskompetenser inom definierade områden. Vi är bra rustade för att bistå BEA och deras kunder i satsningen på att utnyttja de stadigt ökande möjligheterna inom e- business, avslutar Sæland Bøhler. Mind AB har länge haft ett nära och fruktbart samarbete med BEA i Sverige. För ytterligare information, vänligen kontakta: VD Susanne Sæland Bøhler, Mind Norge, tel 21 60 14 00, mobil 90 11 28 75 VD Ole Christian Olssøn, BEA Systems, tel 67 83 88 10, mobil 90 69 23 18 Websidor: www.mind.com och www.beasys.no Mind Norge AS är ett dotterföretag till Mind AB, ett konsultföretag inom IT- och affärsutveckling som fokuserar på områdena Finans och försäkring TIME (telekom, information, media och underhållning), och satsar på teknikområden som mobilt Internet och interaktiv TV. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Bland Minds kunder finns TV2, Storebrand, Ericsson, Nordea, Nokia, OM och FöreningsSparbanken. BEA Systems, Inc. är en av världens ledande leverantörer av mjukvara inom e-business-infrastruktur, med mer än 11000 kunder över hela världen, varav herunder majoriteten på den så kallade Fortune Global 500- listan. BEA och företagets produkt merkevare, WebLogic®, är bland annat det mest välrenommerade inom e-business. Lösningar byggda på den prisbelönade BEA WebLogic E-Business-plattformen är pålitliga och skalbara. Plattformen utgör standarden för mer än 2100 systemintegrationer, oberoende av mjukvaruaktörer (ISV:er) och tjänsteleverantörer (ASP:er), och är utvecklat för att ge kompletta lösningar för stark tillväxt och lönsamhet. Med huvudkontor i San Jose, Kalifornien, har BEA 93 kontor i 34 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00730/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00730/bit0002.pdf