Minds nyemission genomförd

Minds nyemission genomförd Den tidigare offentliggjorda nyemissionen med företrädesrätt för befintliga aktieägare i Mind AB (publ) är genomförd och fulltecknad. Genom emissionen tecknades totalt 21 392 648 nya aktier. Mind tillförs därmed 42 785 296 kronor före emissionskostnader. Genom emissionen ökar antalet aktier från 42 213 296 till 63 605 944. Bland de institutionella aktieägare som tecknat sig i nyemissionen återfinns Svolder och Folksam Fonder. Gabrielsson Invest AB (GIAB) har tillsammans med ett konsortium bestående av bl a John Wattin, Rolf Hasselström och Novestra tecknat totalt 17 046 924 aktier. Rätten att teckna aktierna förvärvades huvudsakligen av de tidigare huvudägarna. Hans Hasselgren, verkställande direktör i Mind: "Vi är mycket glada över att nyemissionen är genomförd och att få Gabrielsson Invest AB som huvudägare i Mind. Vi har nu en finansiell bas som stärker våra möjligheter att expandera på ett kontrollerbart sätt genom nyrekryteringar och förvärv. Genom att få GIAB som huvudägare och Mats Gabrielsson som styrelseledamot får vi möjlighet att samarbeta och knyta kontakter med ett antal intressanta företag och tillgång till stor och mångårig erfarenhet från IT-branschen" Mats Gabrielsson, ordförande i GIAB och tillika styrelseledamot i Mind: " Det är glädjande att i rådande marknadsläget konstatera att aktieägarnas förtroende för Mind består. Jag ser fram emot att som ägare och ledamot kunna vara med och utveckla verksamheten i bolaget." För ytterligare information, vänligen kontakta:Hans Hasselgren, VD Mind, +46 (0)8 410 210 11 Mats Gabrielsson, GIAB +46 (0)70 775 83 20 Ingrid Fleetwood Hesser, Investor Relations +46(0)8 410 218 16 Mind är en konsult inom IT- och affärsutveckling som fokuserar på områdena Finans och försäkring, TIME (telekom, information, media och underhållning) samt Insight inriktat på företag inom nya tillväxtområden. Bland Minds kunder finns AstraZeneca, Birka Energi, Ericsson, Fora, FöreningsSparbanken, Nordea, OM, Scandinavian Leisure Group och Telia. Bolaget finns representerat i Sverige och Norge och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/13/20010813BIT00960/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/13/20010813BIT00960/bit0003.pdf