VPX matching AB valde Mind för systemuppbyggnaden

VPX matching AB valde Mind för systemuppbyggnaden Mind har varit tongivande i systemuppbyggnaden när VPX (fd Offex Crossing AB) nu möjliggör aktiehandel på kvällar och helger. Det är privatkunder i FöreningsSparbanken, Handelsbanken och Nordea som kan göra sina aktieaffärer på tider då Stockholmsbörsen inte är öppen. Systemet är ett internetbaserat elektroniskt nätverk för aktier och erbjuder förmedling och matchning av köp- och säljorder från privatkunder. "Mind har arbetat med uppbyggnaden av hela den nya systemstrukturen. Deras speciella inriktning på Finans och försäkring har bidragit till att vi är mycket nöjda med Minds insats, säger Erica Brown, VD för VPX matching AB. Mind har också ansvarat för tester och implementation av det valda handelssystemet." "Vi är oerhört glada att ha fått vara med i detta arbete och ser det som ett mycket värdefullt nyttjande av den erfarenhet som vi byggt upp kring Bank, finans och försäkring. Det blir allt vanligare för privatpersoner att använda Internet för aktie- och fondaffärer vilket bara understryker vikten av gedigen erfarenhet och kompetens hos de samarbetspartners som de olika aktörerna väljer - där har vi i Mind en mycket tydlig fördel" säger Anders Ripe, affärsområdeschef för Bank, finans och försäkring. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Ripe, affärsområdeschef Bank, finans och försäkring, +46 (0)8 410 218 36 Ingrid Fleetwood Hesser, Investor Relations +46(0)8 410 218 16 Mind är en konsult inom IT- och affärsutveckling som fokuserar på områdena Finans och försäkring, TIME (telekom, information, media och underhållning) samt Insight inriktat på företag inom nya tillväxtområden. Bland Minds kunder finns AstraZeneca, Birka Energi, Ericsson, Fora, FöreningsSparbanken, Nordea, OM, Scandinavian Leisure Group,Telia och VPX matching AB. Bolaget finns representerat i Sverige och Norge och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00400/bit0002.pdf