MindArk meddelar förändring i ledningsgruppen

Report this content

MindArk PE AB (publ) meddelar att Magnus Eriksson lämnar rollen som COO för MindArk. Förändringen är en del av den omorganisation som kommunicerades den 30 maj 2023.

”Jag vill självfallet tacka Magnus för hans arbetsinsats och vårt samarbete genom åren. Magnus har varit en del av bolaget sedan 2003 och har bidragit till att utveckla MindArk på många sätt i över 20 år. Jag vill också passa på att önska Magnus all lycka i framtiden.” säger Henrik Nel Jerkrot, VD på MindArk.

"Efter över tjugo år på MindArk är jag tacksam för alla möjligheter jag fått att bidra till företagets utveckling på många nivåer, från ren spelutveckling och balansering till ledarskap och organisation. Jag kommer alltid ha med mig dessa erfarenheter och goda relationer med fantastiska människor jag haft privilegiet att få lära känna under min tid på MindArk. Nu när jag blickar mot nya utmaningar önskar jag bolaget och alla medarbetare som är kvar all lycka och framgång." säger Magnus Eriksson.

Kontaktperson:

Henrik Nel Jerkrot

Verkställande Direktör, MindArk PE AB (publ)

hennel@mindark.com

Tel: 031 607 260

Kort om MindArk

MindArk PE AB (publ) (”Bolaget” eller ”MindArk”) utvecklar och driver Entropia Universe, världens första MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-playing Game) med en ”Real-Cash-Economy”, och Entropia Platform. Entropia Universe är ett virtuellt universum bestående av ett antal planeter med olika teman och verksamheter. Programvaran tillhandahålls globalt och avgiftsfritt med möjlighet att spendera pengar i det virtuella universumet för alla med tillgång till PC och internet. Entropia Universe består av en digital ekonomi där råvaror, material, mark och byggnader representeras som digitala tillgångar som alla har ett framräknat basvärde. Entropia Platform är den tekniska plattform som driver Entropia Universe. Plattformen delas med partners som utvecklar eget unikt spelinnehåll för sina planeter i Entropia Universe.