Sveriges mest framgångsrika brädspel nu även i iPhone

Report this content

Vi är stolta över att tillsammans med Mindtwister lansera Pentago till millioner av mobiltelefoner världen över. Vi anser Pentago vara ett fantastiskt spel som passar perfekt för mobilägare som gillar snabba partier av lätta men kluriga strategispel, säger India Games CEO, Vishal Gondal.

Det svenska strategispelet Pentago blev på kort tid Sveriges mest framgångsrika brädspel och säljs nu i drygt 50 länder. Nu kommer det dessutom att vara tillgängligt för iPhoneägare.

Vi vet att många Pentagofans väntat på möjligheten att kunna spela Pentago på sina telefoner och över nätet. Detta är första steget i arbetet med att digitalisera våra produkter.

Att samarbeta med en så stor aktör som UTV India Games ger oss resurser att lansera spelet globalt och effektivt, säger Pål Keller Carlquist, marknadsansvarig på Mindtwister.

Pentago kommer att finnas för mobila enheter på alla typer av plattformar så som Andriod Market, Nokia OVI Store med flera.

Pentago kommer också inom kort som app till Facebook. Där kommer besökare kunna spela Pentago on line och delta i turneringar med deltagare från hela världen.

För mer information kontakta:

Pål Keller Carlquist, Mindtwister AB, +46 0735 01 09 46, pal@mindtwister.se

Aishwarya Gurjar, UTV Indiagames, + 91 9619847047, aishwarya.gurjar@utvgroup.com

För mer info besök även:

www.mindtwister.se

www.indiagames.com

www.pentago-online.com

Pentago i iTunes: http://itunes.apple.com/us/app/pentago/id387127735?mt=8)

India Games Pentago iPhone fan page på Facebook: http://www.facebook.com/Pentago?ref=ts

OM PENTAGO

PENTAGO™ är ett snabbt och roligt strategispel, lika enkelt som raffinerat. Den som först får fem i rad vinner. En skruvad detalj tar dock det gamla luffarschacket till nya nivåer. Varje lagd kula måste nämligen följas av att en av spelplanens brickor vrids. När spelplanen ständigt förändras är det en större utmaning att få fem i rad än man först kunde tro...

Spelet finns i två varianter. Ett för två spelare och ett för upp till fyra spelare. Grundreglerna är de samma, men de är ändå två helt olika spel. Där det för två spelare är hjärnornas kamp, är PENTAGO™ Multiplayer ett lättsammare familjespel, där pakter och rackarspel garanterat kommer att leda till skratt och livliga diskussioner!

PENTAGO™ har sålt ca 1 miljon exemplar i drygt 50 länder. PENTAGO™ har också vunnit fler än tio utmärkelser för ”Årets Spel” och liknande utmärkelser i lika många länder. Hittills. Det har inget annat svenskt brädspel lyckats med.

PENTAGO™ och Multiplayer PENTAGO™ är också de spel som, när de lanserades, fått bäst betyg i medias speltester.

Högsta betyg i Svenska Dagbladet, City, Södra Dalarnas Tidning, Falu Kuriren, Borlänge tidning, Norrländska Socialdemokraten, Södermanlands Nyheter, Barometern, Gefle Dagblad, Norrköpings Tidningar, Västgöta-Bladet, Östgöta Correspondenten, Bohuslänningen, Länstidningen Södertälje, Skaraborgs Allehanda, Helsingborgs Dagblad, Nordvästra Skånes Tidningar, Hallandsposten, Falköpings Tidning, Dala-Demokraten, Smålänningen, Ystad Allehanda, Jönköpings-Posten, Metro mfl.

OM MINDTWISTER AB

Mindtwister är en av de nyaste aktörerna på den svenska spelmarknaden. Vårt mål är att skapa väldigt bra spel. Vårt första spel, Pentago, blev snabbt Sveriges mest framgångsrika spel någonsin. Det är vi stolta över och ser som en mycket bra start.

På bara fem år har Mindtwister blivit en välrenommerad internationell aktör. Hösten år 2010 startar Mindtwister även egen distributionsverksamhet i Sverige.

Mindtwisters två spelnyheter 2010, ”Ponder” och ”Repello” har båda blivit nominerade till Årets Spel i klasserna Familjespel respektive Vuxenspel i Leksakshandlarna årliga tävling. Vinnarna offentliggörs i november.

ABOUT UTV INDIAGAMES

UTV Indiagames is India’s largest integrated game developer-publisher across mobile, online and the Interactive Television. The company has been a pioneer in the mobile gaming space and has partnered with several major game publishers and media companies in the world such as EA, Disney, THQ, Atari, Universal, Fox, Warner brothers, Sony, MTV, 2K and others whose IP has been published across global leading telecoms including Verizon, Vodafone, Airtel, AT&T, Telstra and others. Some of UTV Indiagames’ successful titles include the first Spiderman game on mobile, Bioshock, Garfield, Godzilla and Warchess (iPad).

Taggar: