”AWTEC 2018 understryker betydelsen av marin energi i Asien”

Den här veckan hålls den fjärde Asian Wave and Tidal Energy Conference (AWTEC) i Taipei, Taiwan. AWTEC arrangeras vartannat år och är den största konferensen inom marin energi i Asien och lockar forskare, branschaktörer, investerare och offentliga representanter på hög nivå från hela världen.

Då Taiwan är en av Minestos prioriterade inträdesmarknader, dotterbolaget Minesto Taiwan Ltd sattes upp tidigare i år, har företaget varit väl representerat vid årets konferens.

VD Martin Edlund var en av två som var inbjudna att ge ett Invited speech under konferensens första dag i måndags. I sitt tal fokuserade Martin Edlund på möjligheterna för Minestos unika teknologi i Taiwan – inte minst aspekten av att exploatera den kontinuerligt flödande Kuroshio-strömmen – och företagets värdefulla partnerskap med National Taiwan Ocean University.

AWTEC 2018 avslutades idag med en teknisk rundtur till NTOUs test-site för marin energiteknik i Keelung nordöst om Taipei, där Minesto presenterade en prototyp av Minestos Deep Green-teknologi, vilket rönte stort intresse hos de nästan 100 besökarna.

– Återkopplingen vi har fått från olika intressenter här i Taipei har varit mycket bra. Konferensen understryker verkligen betydelsen och behovet av marin energi i Asien och de många möjligheter som finns här, allt från storskaliga installationer till fristående applikationer som exempelvis ö-samhällen och vattenbruk. Vi är väldigt nöjda med dialogen vi har fört och relationerna vi har byggt med olika intressenter den här veckan i Taipei, säger Martin Edlund.

Se bilder från konferensen här.

Du får detta utskick för att du har registrerat dig för att ta emot pressmeddelanden från Minesto, eller för att du är en branschkontakt.

Privacy policy

Citat

Vi är väldigt nöjda med dialogen vi har fört och relationerna vi har byggt med olika intressenter den här veckan i Taipei.
Martin Edlund, VD